حمایت‌های تسهیلاتی پارک علم و فناوری از برگزیدگان رویداد تولید محتوای بسیج//در جنگ نرم باید از شعار دادن فاصله گرفت

حمایت‌های تسهیلاتی پارک علم و فناوری از برگزیدگان رویداد تولید محتوای بسیج//در جنگ نرم باید از شعار دادن فاصله گرفت

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری صبح امروز درآئین افتتاحیه سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج استان گلستان که با حضور استاندار گلستان، فرمانده سپاه نینوا و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در محل کارخانه نوآوری گرگان برگزار شد اظهار داشت: در دو سال اخیر در حوزه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاقات خوبی در استان رخ داده است؛ در سال ۹۸ تنها حدود ۲ هزار مترمربع فضا داشتیم و در شهرک صنعتی آق‌قلا نیز واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ما در مظلومیت خاصی و در حداقل فضا مستقر بودند اما اکنون افتخار داریم که اعلام کنیم ۱۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع فضا در سراسر استان از جمله بندرترکمن، گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و گالیکش داریم.

وی با بیان اینکه "برنامه پارک علم و فناوری استان، اتصال همه شهرهای استان به این شبکه است"، گفت: ما معتقدیم بهترین سرمایه گذاری، سرمایهگذاری بر روی جوانان و نیروی انسانی است. باید ادبیات حاکم را تغییر داد تا بتوانیم از مدرک‌گرایی صِرف عبور کنیم. ادبیات اینکه « اگر نوآوری، فناوری و طرح دانش‌بنیان یا اشتغالزایی دارید، برای حمایت شدن به پارک مراجعه کنید» باید جایگزین تفکر و ادبیات گذشته شود.

دکتر غفاری افزود: پارک علم و فناوری تنها نهاد حاکمیتی است که اجازه برخی حمایت‌های بلاعوض را دارد و اگر کسب‌وکاری با شکست مواجه شد در شکست آن هم شریک خواهد بود نه اینکه صرفاً یک معرفی کننده به بانک باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به راه‌اندازی کارخانه نوآوری در شهر گرگان اظهار داشت: امروز یکی از بهترین ساختمان‌های شهر گرگان در یکی از بهترین نقاط آن، متعلق به جوانان این شهر است که با طرح و ایده در آن مستقر شده‌اند.

وی در ادامه به تاکید و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر دو موضوع اقتصاد و اشتغال و فضای مجازی مورد تاکید ایشان قرار داشته که اگر مشکلات کشور را بررسی کنیم در نهایت به همین دو موضوع هم خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: نمی‌شود فضای مجازی را رها کرد تا همه شبکه‌ها و نرم‌افزارها در آن ورود کنند و بعد در انتها بخواهیم آن را ببندیم.

دکتر غفاری اظهار داشت: در جنگ سخت، دشمن و سلاح و زمین جنگ کاملاً مشخص است اما باید مشخص شود در جنگ نرم به جز شعار دادن و بنر زدن، در فضای عملیاتی چه کاری قرار است انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته صنایع سنگین مانند خودروسازی و غیره دارای ارزش بود اما در عصر حاضر ارزش‌گذاری شرکت‌ها براساس اطلاعاتی است که در اختیار دارند. بسیاری از این شرکت‌ها باجمع‌آوری داده‌ها و آنالیز آنها، اقدام به تغییر ذائقه مردم می‌کنند بدون اینکه جنگی دربگیرد و تیری شلیک شود.

دکتر غفاری ضمن قدردانی از برگزاری این رویداد خاطرنشان کرد: در پارک علم و فناوری استان آمادگی داریم تا حمایت‌های لازم را از گروه‌های برتر در این رویداد به عمل بیاوریم. زمانی که افراد یا گروه‌های برتر در مرکز رشد پذیرش شوند تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به آنان پرداخت خواهد شد؛ ضمن اینکه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان نیز قرار شد به صورت ویژه تسهیلاتی را در اختیار برگزیدگان این رویداد قرار دهد.

گفتنی است مرحله استانی سومین رویداد سراسری تولید محتوای بسیج استان گلستان به همت سازمان فضای مجازی بسیج استان و پارک علم و فناوری گلستان به مدت ۴۸ ساعت با حضور ۱۲ تیم و ۸۰ نفر شرکت‌کننده در سه بخش اپلیکیشن، بازی و نرم‌افزار در محل کارخانه نوآوری گرگان برگزار می‌گردد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات