زیست‌بوم نوآوری استان گلستان گسترده شد

زیست‌بوم نوآوری استان گلستان گسترده شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در جریان این سفر علاوه بر افتتاح کارخانه نوآوری گرگان، برخی از پروژه‌ها و طرح‌های فناورانه‌ای که در سفر قبلی مورد موافقت قرار گرفته بود، افتتاح و به بهره‌برداری ‌رسید.

افتتاح کارخانه نوآوری گرگان

کارخانه نوآوری گرگان به عنوان ششمین کارخانه نوآوری کشور صبح امروز و با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افتتاح شد تا زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان گلستان وسیع‌تر شود.

م ساحت کارخانه نوآوری گرگان هشت هزار مترمربع است که در فاز اول، پنج هزار مترمربع آن افتتاح شد.

صندوق پژوهش و فناوری به عنوان تامین کننده مالی، دفتر مالکیت فکری و معنوی، دفتر حقوقی، فن‌بازار منطقه‌ای، شتابدهنده‌ها، فضای کار اشتراکی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در این کارخانه نوآوری گرگان مستقر هستند.

تاسیس کارخانه‌های نوآوری یکی از اولویت‌های در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد. توسعه کارخانه‌های نوآوری با هدف تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصول، حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق استانی و رونق زیست‌بوم نوآوری انجام می‌شود.

افتتاح خانه خلاق و نوآوری تقوی

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این سفر، خانه خلاق و نوآوری تقوی را نیز افتتاح کرد. این خانه که یکی از اماکن تاریخی گرگان و متعلق به بافت قدیمی گرگان است، با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق به بستری برای توسعه شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی و زمینه‌ساز استقرار ۱۰ شرکت خلاق و نوآور خواهد شد.

افتتاح خانه‌های خلاق و نوآوری با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری های نرم و صنایع خلاق، توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال، حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر، تبدیل ایده‌های این حوزه به محصول و خدمت در دستور کار معاونت علمی و فناوری قرار گرفته است.

مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ:

مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز عصر امروز با حضور سورنا ستاری و مقامات استانی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان واقع در جاده شصت کلاته افتتاح شد. این مرکز در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع ساخته شده است.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات