دورهمی واحدهای فناور پارک خراسان با رویکرد انتقال تجربه در زمینه تامین مالی برگزار شد


دورهی واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان با رویکرد انتقال تجربه در زمینه تامین مالی، شب گذشته ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ در محل هتل ثامن مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، در ابتدای این مراسم، دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، ضمن ابراز خرسندی از گردهمایی خانواده شرکت های فناور و دانش بنیان پارک اظهار کزد: شاید آخرین امید این ملت به ماست تا بتوانیم همه باهم نشان دهیم که میتوانیم از این مرحله از مشکلات کشور عزیزمان هم رد شده و افتخارآفرین باشیم.

وی افزود :طی گزارشات آماری که در مراحل مختلف پس از بررسی  به دست آمده، به این نتیجه رسیده ایم که مشکل اصلی ما، داستان سرمایه گذاری نیست، بلکه ماهم پذیرای خوبی برای سرمایه نیستیم. پس برای رفع این نیاز، دورهم جمع شدیم تا با گفت و گو و تبادل اطلاعات، بتوانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

وی اشاره کرد: بسیاری از ایده ها و تولیدات شرکت های استان خراسان رضوی، در سطح ملی در حال پیشروی هستند و این مهم، از برکت ثامن الحجج، امام رضا (ع) می باشد.

در ادامه شرکت های بهپویان امین منتظر، داریا دانش بارثاوا، ناوش، استارتاپ سلام ساختمان، آفتاب نوخیز هزارمسجد و ارسک یکتا تجهیز به ارائه تجربیات خود در زمینه تامین مالی پرداختند و پس از آن شرکت های حاضر، به مدت ۱۵ دقیقه، با هدف شبکه سازی، در فضایی صمیمانه، گفت و گویی آزاد با یکدیگر داشتند و اقدام به تشکیل تیم های انتقال تجربه کردند.

سید ایمان شریعتی، مدیر توسعه کسب و کار پارک خراسان نیز به ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به واحدها و شرکت های فناور پرداخت و ۷ دسته اصلی در این تسهیلات را چنین برشمرد:

  1. طرح های کلان ملی
  2. ارتقای تاب آوری ملی
  3. ارتقای فناوری های کلیدی در حوزه سلامت و امنیت غذایی
  4. توسعه فناوری های راهبردی
  5. ارتقای توان داخلی در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و خدمات آزمایشگاهی
  6. حمایت از توسعه صنایع نرم، خلاق و نوآور
  7. توسعه زیست بوم استارتاپی

بخش بعدی این دورهمی، پنل گفت و گو بود که با حضور و ارائه ذیل انجام شد:

خانم دکتر معصومه خان احمدی، مشاور مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی به ارائه جامعی درخصوص خدمات این صندوق پرداخت.

در ادامه، مهندس محمدعلی چمنیان، مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک، ضمن اشاره و تاکید بر اهمیت خوش حسابی، اعتبارسنجی را نیز یکی از موارد مهم در این خصوص عنوان کرد.

سخنران بعدی، دکتر حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن بود. وی با بیان این مطلب که "در کمتر از ۴۵ ثانیه اول، ذهنیت کاربر در خصوص سرمایه گذاری چیده می شود" گفت: برای سرمایه گذار، فرایند مهم نیست، بلکه خروجی مهم است. وی همچنین ارائه عباراتی چون؛ "هیچ کس تاکنون چنین کاری انجام نداده است" را شمشیر دولبه ای خواند که هم می تواند یک فرصت باشد و هم یک نقطه ضعف.

دکتر سیدمهدی مدنی بجستانی، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی به مغفول ماندن کمک در بخش تحقیق و توسعه شرکت ها و اهمیت سرعت در ارائه تسهیلات اشاره کرد و گفت: وظیفه صندوق هاست که چنین وظایفی را به سرانجام برسانند.

دکتر حمیده رضوی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان خراسان رضوی، عضو دیگری از اعضای پنل بود که آمار مهمی از سوی انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر کشور را چنین اعلام کرد: سهم استان های شرقی کشور از جمله خراسان رضوی، تنها ۰.۹ درصد از کل کشور است. سهم تهران ۷۴ درصد بوده و مابقی مربوط به سایر استان های کشور است.

در پایان هم دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان به جمع بندی مطالب ارائه شده پرداخت و بهترین نوع منتورینگ را از نوع هوش مالی نامید. وی همچنین گفت: سیستم های مانیتورینگ پارک نشان از این دارد که بیش از ۹۰ درصد بیزینس مدل های شرکت های پارک، شبیه هم و از یک مدل است.

قنبری در پایان به مطلبی از کتاب نوآوری باز اثر هنری چسبرو اشاره کرد و گفت: فاوری به خودی خود هیچ ارزشی ندارد، بلکه این مدل کسب و کار است که به آن ارزش می دهد.

وی همچنین در پایان به پرسش و پاسخ واحدهای حاضر در جلسه پرداخت.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات