ضرورت راه اندازی مرکز رشد حوزه های علمیه

ضرورت راه اندازی مرکز رشد حوزه های علمیه

ضرورت راه اندازی مرکز رشد حوزه های علمیه

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت:راه اندازی مرکز رشد سبب کاربردی سازی علوم انسانی و اسلامی می شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی،معاون پژوهش و حجت الاسلام علیزاده مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه در دیدار با آقایان حمیدرضا شوشتری پور(معاون فناوری) و محمد ولیا بیدگلی( مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی) بر توسعه همکاری های علمی و فناوری میان پارک و حوزه های علمیه تاکید کردند.

حجت الاسلام مقیمی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر معنوی و علمی و حضور طلاب توانمند در مراکز حوزوی در شهر مقدس قم گفت: ایجاد یک کمیته مشترک علمی و فناوری با پارک ضروری به نظر می رسد.

طرح های حوزه برای مهارت افزایی طلاب

وی با تاکید براینکه حوزه های علمیه باید بر ایده های خلاق دینی نظارت و همکاری داشته باشد گفت: براساس آخرین سند آمایش حوزه های علمیه ۴۰ کار ویژه عملیاتی به منظور توسعه آموزش کاربردی و مهارت افزایی ویژه طلاب تعریف شده است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه بر ضرورت همکاری پارک علم و فناوری برای تاسیس مرکز رشد حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: بی شک حوزه با وجود ۷۰ رشته تحصیلی با ۳۰۰ گرایش می تواند صاحب ایده ها و ظرفیت های خلاقانه و نوآورانه  کم نظیر و متنوع و کارسازی برای توسعه فناوری حوزه علوم انسانی و اسلامی باشد.
وی با استقبال از برگزاری یک رویداد فناورانه مشترک ادامه داد: طلاب حوزه علمیه باید بتوانند با طرح و معرفی ایده های خود زمینه کاربردی سازی و توسعه دستاوردهای علمی فراهم کنند.

تشکیل کمیته توسعه و کاربرد فناوری در علوم انسانی

در ادامه، حمید رضا شوشتری پور، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم با تشریح اهداف و برنامه های این پارک در زمینه توسعه و تعامل با ایده های علوم انسانی و اسلامی گفت: برگزاری رویدادها با محوریت ایده های حوزوی، تشکیل کمیته توسعه و کاربرد فناوری در علوم انسانی و استقرار واحدهای فناوری با موضوع ایده های حوزوی بخشی از فعالیت های پارک در سال های اخیر بوده است.

در بخش دیگری از این نشست، مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی بر ضرورت تعامل و همکاری هدفمند و مداوم میان دو طرف تاکید کرد و گفت: در نظر داریم  در صورت همکاری، یک رویداد فناورانه با ایده های حوزه علوم اسلامی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار کنیم.

محمد ولیا با اشاره به اینکه باید مکانیزم های ثبت و هدایت ایده های حوزوی در بستر فناوری را فراهم کنیم گفت: ایجاد تفاهم نامه همکاری عملیاتی می تواند گره گشای بسیاری از خلاء های اجرایی و ارتباطی میان حوزه و پارک باشد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات