اعضای شورای شهر مشهد از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند


اعضای شورای شهر مشهد، صبح پنجشنبه ۲۱ ابان ماه از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرده و در نشستی کوتاه، ضمن توجه به ظرفیت و پتانسل استان خراسان رضوی در منطقه، در جهت حمایت از رشد و بالندگی هرچه بیشتر نخبگان استان گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، دکتر رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه پارک خراسان، نه تنها شهر مشهد، بلکه کل استان خراسان رضوی را دربردارد و تنها پارک استان محسوب می شود، اظهار کرد: حدود ۶۰۰۰ نفر در این شرکت ها مشغول به فعالیتند که بیش از ۸۵ درصد ایشان لیسانس به بالا و نزدیک به ۹ درصد آن از ۶۰۰ نفر، دارای مدرک دکترا هستند.

وی کل بودجه پارک خراسان رضوی را ۳۴ میلیارد تومان عهنوان کرد که نسبت به سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشته است. این درحالی است که فروش دانش بنیان استان در سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین استان خراسان رضوی را از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان، سومین استان و از لحاظ فروش دانش بنیان، دومین استان کشور خواند و یادآور شد که این جایی همانجایی است که تبلور تلاش نخبگان و جوانان توانسته اثرات فوق العاده ای برجا بگذارد.

دکتر مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد در پایان خواهان آشنایی جامع تر با شرکت های فناور و دانش بنیان استان، به ویژه شرکت های خدمات رسان در حوزه شهرداری و شورای شهر شد تا بتوان به نحو مطلوب تری از خدمات ایشان بهره گرفت.

مهندس علی جاهدی، مدیر پردیس ICT پارک خراسان در ادامه، با اشاره به ظرفیت و پتانسیل ویژه استان خراسان رضوی در این حوزه گفت: خراسان رضوی به عنوان دومین استان کشور در حوزه ICT شناخته می شود.

وی وجود شرکت ها و استارتاپ هایی ازجمله نشان، اقامت۲۴، پارت، باد صبا و تیم فکری اصلی کافه بازار در مشهد را مثال هایی از برندهای ملی این حوزه یاداور شد. شایان ذکر است که هیچ شهری غیر از تهران، تاکنون دارای برند ملی در این حوزه نیست.

جاهدی با اشاره به این مهم که استان خراسان رضوی و شهر مشهد توان و پتانسیل لازم را برای قرارگیری جزو ۵ اکوسیستم برتر ICT در منطقه دارد، گفت: در این خصوص پارک استان زیرساخت های لازم برای حمایت، گردهم آوری و تسهیل گری این شرکت ها را ندارد که نیاز است توجه ویژه ای در این زمینه صورت گیرد.

مهدی مروی، معاون توسعه و مدیریت منابع پارک خراسان نیز با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از نیروهای شغال در سایت مرکزی پارک خراسان در حال فعالیت و رفت و آمد هستند، گفت: پارک خراسان ردیف عمرانی در جهت توسعه در این زمینه ندارد و لذا نمی تواند حتی پاسخگوی نیازهای رفاهی این جوانان باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان ظرفیت ویژه مشهد و خراسان رضوی در منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: همه با هم باید با تلاش و برنامه های میان مدت و بلندمدت، در جهت رشد و شکوفایی شهر و استان تلاش کنیم تا بتوان در حوزه های مختلف از جمله حوزه اقتصادی، خلق ثروت و ارزش آفرینی را در استان رواج داد.

شایان ذکر است اعضای شورای شهر مشهد و تیم همراه، از شرکت های دانش بنیان بهپویان امین منتظر، آهار شرق پرتو صنعت و آرشام صنعت توس بازدید کردند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات