رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باید اولویت استان باشد

رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باید اولویت استان باشد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر حامد رضایی با بیان اینکه راهکار برخی برای توسعه استان، کشاورزی محور، گردشگری محور و صنعت‌محور می‌باشد، اظهار داشت: بنده بر این اعتقادم گلستان می‌تواند قطب شرکت‌های دانش‌بنیان در شمال کشور باشد.

وی  تصریح کرد: دولت نیز توجه ویژه ای به این شرکت‌ها داشته است که سهم واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ برابر ۴۸۹ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۰ درصد با یکسال تنفس و حداکثر ۳۶ ماه دوره بازپرداخت است.

دکتر رضایی ادامه داد: برای توسعه زیست بوم استارتاپی از طریق ایجاد مراکز نوآوری و کارخانه‌های نوآوری تخصصی در استان، پارک علم و فناوری گلستان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تا ۸۰ درصد حمایت تسهیلاتی می‌کند و علاوه‌بر آن، برای تامین فضای استقرار از طریق دستگاه‌های اجرایی استان مساعدت و همکاری‌های لازم به عمل می‌آید.

وی افزود: متقاضیان برای دریافت تسهیلات یادشده می‌توانند به سامانه یکپارچه اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس siam.isti.ir مراجعه و مدارک لازم را بارگذاری و ثبت‌نام نمایند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری گلستان در پایان اظهار داشت: شرکت‌های فعال در زمینه بازی‌های رایانه ای، پویانمایی، صنایع دستی و فرهنگی، طراحی و معماری و تولیدکنندگان گیاهان دارویی که با عنوان شرکت‌های خلاق معرفی می‌شوند نیز در اولویت حمایت‌های پارک علم و فناوری گلستان قرار خواهند داشت.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات