ورود جامعه المصطفی به توسعه بین المللی شرکت های فناور ضروری است

ورود جامعه المصطفی به توسعه بین المللی شرکت های فناور ضروری است

ورود جامعه المصطفی به توسعه بین المللی شرکت های فناور ضروری است


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه باید ارتباط ما با حوزه فناوری فعال و گسترده باشد گفت: جامعه المصطفی می تواند در توسعه بین المللی اقتصاد شرکت های فناور موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی عباسی  در مراسم امضای تفاهم نامه دوجانبه جامعه المصطفی العالمیه و پارک علم و فناوری استان قم گفت: برخلاف تصور اولیه، فصل مشترک همکاری بسیاری میان دو طرف وجود دارد و احساس می شود که باید جامعه المصطفی با استفاده از ظرفیت ها بین المللی خود نقشی محوری در توسعه شرکت های فناور ایفا کند.
وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران ذات و هویت بین المللی دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران برخلاف خواست استکبار جهانی باید در معادلات جهانی نقشی اساسی داشته باشد و نباید به زیاده خواهی های قدرت های تجاوزگر که خواستار عدم فعالیت و حضور ایران در منطقه و جهان هستند توجهی کرد.
رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه متاسفانه کشور ما تجربه بین المللی قوی و خوبی در حوزه سیاسی و اقتصادی ندارد گفت: جامعه المصطفی به واسطه طلاب و محصلان خارجی توانسته از لحاظ فرهنگی و معنوی فضا و ارتباط خوبی را با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان فراهم کند که باید این ارتباط خوب برای کشور به فرصت تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی با تاکید براینکه جامعه المصطفی دارای گسترده ترین و بالاترین سطح شبکه ارتباطی با کشورهای جهان است و افزود: براساس این ظرفیت ها ما می توانیم با استفاده از ایده های نوآورانه شرکت های فناور در ایجاد گردشگری مذهبی حلال نقش داشته باشیم. واقعا گردشگران بسیاری هستند به رغم اینکه روحیه مذهبی ندارند اما می خواهند سیر و سفری سالم و بی آلایشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی در آموزش و ترویج فرهنگ و زبان ادب فارسی نقش بی بدیلی دارد گفت: موسسه زبان و فرهنگ شناسی در آموزش و تبادل نظر فرهنگ و زبان های متنوع و کمیاب فعالیت چشمگیری دارد که این فرایند در معرفی و ترویج دستاوردهای ایران اسلامی در سراسر دنیا موثر است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی با طرح این مطلب که شرکت های فناور باید در مورد نحوه استقرار و فعالیت در کشورهای دیگر برنامه داشته باشند گفت: جامعه المصطفی درباره نحوه ثبت و فعالیت انواع موسسه های فرهنگی و مذهبی در بیش از ۹۰ کشور جهان تجربه زیسته خوبی دارد که می تواند به کار شرکت های فناور علاقه مند به فعالیت در بیرون از جغرافیای ایران اسلامی بیاید.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه کاربران و دانش آموختگان این مجموعه می توانند در توسعه اقتصاد نوآورانه ما موثرباشند گفت: برخی از طلاب و محصلان جامعه المصطفی بعد از فارغ التحصیلی و برگشت به کشور خود ضمن اینکه آموخته های دینی خود را ترویج می کنند با ایجاد موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی و اقتصادی به نوعی فعالیت های تجاری هم ایجاد می کنند.

شایان ذکر است، در این مراسم اعضای هئیت رئیسه جامعه المصطفی العالمیه علاوه بر امضای تفاهم نامه دوجانبه، زمینه همکاری با شرکت دانش بنیان توسعه صادرات رایمند نیکو فراز ایرانیان بررسی شد و در پایان از آخرین دستاوردهای دو شرکت دانش بنیان نام آوران آفرینش فردا و جوامع و تدبیر باسلام بازدید کردند


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات