نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان با رونمایی از ۱۴ طرح، افتتاح شد


دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، عصر امشب ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰، در آیین افتتاحیه نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان خراسان رضوی اظهار کرد: هفته پژوهش و فناوری، بهانه‌ای است تا کنار یکدیگر نشسته و ارتباطات شبکه‌ای‌مان را افزایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ افتتاحیه نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان خراسان رضوی با حضور مسئولین استانی و رونمایی از دستاوردهای ارائه شده توسط شرکت های فناور و دانش بنیان استان، در مرکز توسعه فناوری های پیشرفته شماره ۱ دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، توجه به نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار را امری مهم خواند و گفت: استان خراسان رضوی از لحاظ فروش، دومین استان دانش بنیانی کشور است. همچنین این استان، از لحاظ جذب اعتبارات و تسهیلات صندوق نوآوری، با وجود اینکه، تنها میزبان حدود ۶ درصد از شرکت های دانش بنیان کشور است، اما موفق به جذب ۲۰% از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: به طور متوسط حدود ۸۰% شاغلین شرکت های دانش بنیان استان، لیسانس به بالا هستند و اکثر آن ها، محصول دانشگاه ها و صنعت هستند.

قنبری همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "حداقل ۵% از GDP کشور باید مربوط به محصولات دانش بنیان باشد." گفت: متاسفانه در کشور، کمتر از ۱% میزان GDP، مربوط به حوزه دانش بنیانی است و لذا برای رسیدن به این رقم، باید تلاش فراوانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از سالی که عنوان فناور برگزیده کشوری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تهران انتخاب می شود، استان خراسان رضوی، تنها استانی بوده که فناوران آن توانسته اند، سه سال متوالی، موفق به کسب عنوان فناور برگزیده کشوری شوند. در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تهران در سال ۱۴۰۰ هم، دکتر انوشیروان فرشیدیان فر، مدیرعامل شرکت دانش بنیان طاهاقالب توس و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، توانست این افتخار را برای این استان به ارمغان آورد.

در ادامه مهندس سید ایمان شریعتی، مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری خراسان به معرفی وب سایت نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: تاکنون ۲۵ دستگاه اجرایی و دانشگاه، محصولات و دستاوردهای خود را در این بستر به نمایش گذاشته اند.

شریعتی افزود: ۱۴ محصول منتخب از این بین، برای رونمایی در آیین افتتاحیه انتخاب شده اند.

دستاوردهای ارائه شده در ایین افتتاحیه، از دانشگاه فردوسی مشهد، پارک علم و فناوری خراسان، دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی انتخاب شده اند که با حضور دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر امیر ملک‌زاده مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی، دکتر رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان، مرتضی دهقانی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی و دیگر مسئولین استانی، رونمایی شدند.

بازدید کنندگان تا ۲۲ دی ماه می‌توانند از طریق سایت fanbazar.ir به صورت مجازی از نمایشگاه بازدید داشته باشند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات