در علم مدیریت فناوری و نوآوری، بیمارستان به عنوان یک المان فناوری شناخته می شود


دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان و هیئت همراه، صبح امروز ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰، ضمن بازدید از بیمارستان ناظران مشهد، با مسئولین بیمارستان به گفت‌وگو نشست و به دستاوردهای نوین شرکت های فناور و دانش بنیان کشور در حوزه تجهیزات پزشکی اشاره کرد. وی افزود: در علم مدیریت فناوری و نوآوری، بیمارستان به عنوان یک المان فناوری شناخته می شود. چرا که بیمارستان، مکانی است که در آن پژوهش های کاربردی انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در ابتدا به معرفی پارک علم و فناوری خراسان و نقش و جایگاه شرکت های فناور و دانش بنیان آن در توسععه علمی و اقتصادی کشور پرداخت. وی همچنین راه اندازی اولین پردیس فناوری سلامت کشور را با همکاری مشترک پارک علم و فناوری خراسان و آستان قدس رضوی، اقدامی ارشمند خواند که می تواند زمینه ساز توسعه هرچه بیشتر شرکت های این حوزه در استان باشد.

وی افزود: در علم مدیریت فناوری و نوآوری، بیمارستان به عنوان یک المان فناوری شناخته می شود. چرا که بیمارستان، مکانی است که در آن پژوهش های کاربردی انجام می شود.

قنبری در ادامه به دستاوردهای شرکت های حوزه تجهیزات پزشکی عضو پارک علم و فناوری خراسان اشاره کرد و از جمله شرکت احیا درمان پیشرفته، تنها تولیدکننده ونتیلاتور و سی تی اسکن در کشور و سامان داروی هشتم، تولیدکننده داروی فاکتور ۸ انعقاد خون را نام برد.

در ادامه دکتر افراسیابی، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی اظهار کرد: بیمارشتان ناظران مشهد در زمینی به وسعت ۲۹هزار مترمربع در مدت چهار و نیم سال و به همت مردم ساخته شده است. وی همچنین گرایش اصلی بیمارستان را در حوزه سرطان عنوان کرد که استراتژی این بیمارستان از همان ابتدای تاسیس، بر سیاست خرید از تولیدات داخلی بنا شده است.

مهندس حمید مستشاری، رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد، با بیان این مهم که همه باید در راه شناختن و شناساندن پارک های علم و فناوری به جامعه تلاش کرد، گفت: متاسفانه، پارک ها به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های اصلی کشور، دیده نمی شوند و لذا باید برای شناساندن رسالت پارک ها به جامعه، تلاش کرد.

وی به همکاری های بیشتر بین پارک و بیمارستان را خواستار شد و بر حمایت از تولیدات داخلی، به خصوص محصولات فناورانه و دانش بنیان شرکت های حوزه تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

مهندس سید موسی سیادتی، مدیر پردیس فناوری جامع پارک علم و فناوری خراسان نیز در این نشست اظهار کرد: ۲۵% شرکت های عضو پردیس فناوری جامع پارک در حوزه تجهیزات پزشکی مشغول به فعالیت هستند و معمولا در کنار هر تیم، یک نفر از کادر درمان حضور دارد.

سیادتی افزود: بیش از ۹۰% محصولات تولیدی این شرکت ها، برای اولین بار در کشور تولید شده اند

وی همچنین برگزاری نمایشگاهی از تجهیزات پزشکی شرکت های فناور و دانش بنیان استان را اقدامی موثر در راستای تعامل و همکاری های بیشتر پارک وبیمارستان عنوان کرد.

همچنین مهندس سید ایمان شریعتی، مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری خراسان، یکی از ابزارهای رسیدن به راه حل های کاربردی و عملیاتی را برگزاری نشست ها و رویدادهای رفع نیاز عنوان کرد. وی در ادامه، برگزاری رویداد رفع نیاز با نیازهای تخصصی مسئولین و کادر فنی و درمانی بیمارستان ناظران را پیشنهاد کرد.

در پایان دکتر پیله‌ور، مدیر بیمارستان ناظران مشهد به معرفی جامع بیمارستان پرداخت و به اتفاق مسئولین پارک علم و فناوری خراسان، بازدید میدانی از بخش های مختلف این بیمارستان انجام شد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات