از برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی تجلیل شد


آیین تجلیل از برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی، امشب ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولین استانی در سالن شهید سلیمانی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد. در این مراسم از دو استارتاپ، دو فناور برتر و سه شرکت دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان نیز تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، مراسم تجلیل از برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی، امشب ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولین استانی در سالن شهید سلیمانی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

شرکت های نسل رویش فرصت ویستا و ماهان توسعه تجهیز در بخش فناور برتر، شرکت دایا دانش گستر آرمان در بخش دانش بنیان نوپای برتر و شرکت های بهپویان امین منتظر و پترو اکسیر اطلس، به عنوان شرکت های دانش بنیان تولیدی برتر در این جشنواره انتخاب شدند.

سردار یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در آیین تجلیل از برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری استان، اظهار کرد: اگر بهره برداری از نتایج علوم و پژوهش ها، ارزان شده و در اختیار همگان قرار گیرد، آورده اقتصادی چندین برابری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: فاصله میان علم و تولید زیاد است و باید در کاهش این فاصله، کوشید.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به بیانات چندین ساله رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت کاربردی کردن پژوهش ها و اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و تلاش در راستای عمق بخشی و گسترده موضوعی را امری مهم و ضروری در این خصوص، عنوان کرد.

دکتر امیر ملک زاده، مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، به عنوان دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی اظهار کرد: استان خراسان رضوی دارای جایگاه علمی و پژوهشی بالایی در کشور است. وی استان خراسان رضوی را از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان، سومین استان کشور و از لحاظ اقتصاد دانش بنیان، ششمین استان خواند.

ملک زاده با اشاره به شعار هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ به عنوان "پژوهش و فناوری، پشتیبان تولید" و بیان این مهم که جهت گیری اصلی این هفته "تبیین نقش پژوهش و فناوری در پشتیبانی از تولید" است، سیاست های برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان را چنین برشمرد:

  • حمایت از پژوهش های کاربردی و افزایش رقابت پذیری
  • حمایت از تجاری سازی و توسعه مشارکت شرکت های دانش بنیان و صنعتی
  • شایسته گزینی و ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری استان
  • صرفه جویی حداکثری در هزینه های اجرایی

ملک زاده افزود: جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی در سه دسته پژوهشگران، فناوران و دانشجویان برگزیده اعلام شده اند. در بخش پژوهشگران، تعداد ۱۷ برگزیده، در بخش فناوران، تعداد ۹  برگزیده و در بخش دانشجویی، تعداد ۵ برگزیده، انتخاب شده اند. همچنین یک دانش آموز هم در بخش دانش آموزی به عنوان برگزیده به این جشنواره راه یافته است.

در ادامه دکتر احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه نمایشگاه هفته پژوهش، به نحوی برگزار می شود که هم عرضه کنندگان و هم متقاضیان در آن حضور دارند، به اهمیت مدیریت تحقیقات در جامعه علمی پرداخت.

ضابط با اشاره به این حدیث از پیامبر اکرم (ص) که "دایره علم بسیار وسیع است و فراتر از آن چیزی است که شما بتوانید آن را احصا کنید." گفت: ما نیز باید اولویت های پژوهش و فناوری را شناسایی کرده و با استفاده درست از منابع و برنامه ریزی مناسب در استان، در این راستا حرکت کنیم.

همچنین در این مراسم، مهندس اسماعیلی، مدیرعامل شرکت پترواکسیر اطلس به نمایندگی از شرکت های فناور و دانش بنیان برتر و دکتر فاطمه فراش بامحرم به نمایندگی از پژوهشگران برتر به ایراد سخنرانی پرداختند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات