رویداد استارتاپ‌ دمو نفت، گاز پتروشیمی و صنایع‌ شیمیایی برگزار شد


در حاشیه سومین روز از ۲۲ امین نمایشگاه صنعت، معدن و متالورژی، رویداد استارتاپ دمو در حوزه صنعت نفت، گاز پتروشمی و صنایع شیمیایی برگزار شد. زهرا اطهری، مدیرعامل شرکت تدبیراندیشان آرکا و مجری برگزاری رویداد در گفت و گو با روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان گفت: تعداد ۳۵ شرکت و بالغ بر ۴۰ طرح در این رویداد ثبت نام کرده اند. سپس بررسی های اولیه توسط هیئت داوران صورت گرفته و پس از دو مرحله غربال طرح ها، تعداد ۹ طرح به مرحله ارائه در این رویداد، رسیده اند.

زهرا اطهری، مدیرعامل شرکت تدبیراندیشان آرکا، کارگزار رسمی فن بازار شمال شرق کشور و کارگزار فن بازار ملی ایران و کارگزار شرکت شهرک های صنعتی و پارک علم و فناوری خراسان است. وی همچنین مسئولیت اجرای این رویداد در بیست و دومین نمایشگاه صنعت، معدن و متالورژی را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: حدود یک و نیم ماه برنامه ریزی اجرایی برای برگزاری رویداد استارتاپ دمو نفت، گاز پتروشیمی و صنایع شیمیایی به طول انجامیده است که امروز دموده و ریورس پیچ آن انجام شد.

وی افزود: در بخش دموده برای استارتاپ ها و شرکت هایی که به جذب سرمایه گذار رسیده اند، فراخوان انجام شده و با ۷۰ شرکت کارگزاری در سراسر کشور جهت جذب طرح ها هماهنگی انجام شده است. تعداد ۳۵ شرکت و بالغ بر ۴۰ طرح در این رویداد ثبت نام کرده اند. سپس بررسی های اولیه توسط هیئت داوران صورت گرفت و پس از دو مرحله غربال طرح ها، تعداد ۹ طرح به مرحله ارائه رسیده اند.

اطهری ادامه داد: از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه، یزد و تهران در این رویداد شرکت کرده اند که طرح های استان خراسان رضوی به صورت حضوری و دیگر استان ها به صورت آنلاین در این رویداد ارائه شدند. در نهایت، از بین ۹ طرح ارائه شده، طرح های اول تا سوم انتخاب شده و تقدیرهای نقدی از ایشان صورت گرفت. برای سایر طرح ها نیز قراردادهای بازاریابی و تجاری سازی انجام خواهد گرفت تا سرمایه گذاری روی طرح ها صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت تدبیراندیشان آرکا گفت: همچنین در بخش ریورس پیچ هم نیازهای پالایشگاه شهید هاشمی نژاد توسط مدیران و مسئولین ذی‌صلاح این پالایشگاه ارائه شد.

وی در پایان افزود: استارتاپ دموها بسترهایی هستند که هدف آن ها، بهم‌رسانی سرمایه گذاران و استارتاپ های دارای قابلیت سرمایه گذاری است. همچنین با ایجاد یک بستر کریدورمانند، TRLهای مختلف سرمایه گذاری و شرکت های فناور از کوچک تا بزرگ را بررسی کرده و موجب قرابت هرچه بیشتر اکوسیستم فناوری و تجاری سازی فناوری می شود.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات