پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور//توسعه خوبی در زیست‌بوم فناوری استان رخ داده است

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور//توسعه خوبی در زیست‌بوم فناوری استان رخ داده است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری شب گذشته در بخش خبری ساعت ۲۳ سیمای مرکز گلستان با اشاره به توسعه شبکه سازی در استان به عنوان یک اولویت اظهارکرد: توسعه زیرساختی را در سه شهرستان گنبدکاووس، ترکمن و گالیکش در اولویت قرار داده‌ایم که در همین ایام توسعه مراکز نوآوری در بندرترکمن و گنبدکاووس محقق شده و مرکز نوآوری گالیکش نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی توضیح داد که برای آماده سازی فضای فیزیکی مرکز نوآوری گالیکش تاکنون ۴ میلیارد تومان اعتبار، هزینه شده است؛ هم چنین کارخانه نوآوری گنبدکاووس نیز در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی افتتاح خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه به موضوع تامین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های جدی استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان هاست که خوشبختانه امسال در زمینه پرداخت تسهیلات حمایتی شاهد رشد خوبی هستیم.

دکتر غفاری افزود: سال گذشته مجموع تسهیلات حمایتی پرداخت شده به واحدهای فناور استان ۴ میلیارد تومان بود اما امسال پرداخت این تسهیلات به مرز ۱۵ میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر این، از محل منابع تبصره ۱۸ نیز تاکنون ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در استان مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال گشایش های خوبی در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور شاهد بودیم که بخشی از این منابع از طریق پارک علم و فناوری، بخشی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش دیگری هم از محل صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان تامین شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: از نظر توسعه فضاهای فیزیکی نیز اتفاقات خوبی در استان رخ داده و فضای زیرساختی ما از ۲ هزار مترمربع در اوایل سال ۹۸ اکنون به نزدیک ۱۷ هزار و ۱۰۰ مترمربع رسیده است.

دکتر غفاری در پایان اظهار کرد: در سال‌های اخیر توسعه خوبی در زیست بوم استان رخ داده و اکنون تمرکزمان را روی نرم‌افزار و ارتقاء مهارت‌های نرم‌افزاری شرکت‌های دانش‌بنیان گذاشته‌ایم که در سال آینده نتیجه این اقدام را خواهیم دید و امیدوارم گلستان به یک زیست‌بوم قابل قبول دست پیدا کند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات