رییس پارک علم و فناوری کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه: پارک علم و فناوری کردستان به کمک رسانه در پیشبرد رسالت خود نیاز دارد

رییس پارک علم و فناوری کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه: پارک علم و فناوری کردستان به کمک رسانه در پیشبرد رسالت خود نیاز دارد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کردستان حامد قادرزاده روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پارک علم و فناوری کردستان در نظر دارد که ارتباط تنگاتنگی با جامعه رسانه داشته باشد.

در ابتدای این نشست، دکتر قادرزاده رییس پارک علم و فناوری کردستان با تشکر از زحمات چندین ساله دکتر سعیدی، گفت: دکتر سعیدی به راستی به عنوان بنیان‌گذار پارک علم و فناوری کردستان نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ نوآوری و فناوری در این استان داشته و دارند و به نمایندگی از همه مردمان عزیز کردستان از تلاش‌های شبانه‌روزی شما در این عرصه تشکر می‌کنم.

وی افزود: انتظار داریم رسانه‌های استان در حوزه علم و فناوری خلق محتوا کنند و ما استقبال می‌کنیم.

قادرزاده تصریح کرد: پذیرای تمامی نخبگان کردستانی در رشته های مختلف هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان خاطرنشان کرد: تنوع در رسانه موجب توسعه جامعه است و با استفاده از کارکردهای جدید در حوزه رسانه می‌توان به تاثیر گذاری هر چه بیشتر رسانه ها در جامعه واقف شد.

قادرزاده اذعان کرد: در همه شهرستان‌ها می‌خواهیم مرکز رشد داشته باشیم و برای این مهم نیازمند ارتقای زیرساخت‌های فیزیکی پارک هستیم.

دکتر محمدی معاون پارک علم و فناوری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: هم اکنون ۱۲۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری کردستان مستقر بوده که ۷۵ شرکت در مرحله رشد و ۱۷ واحدفناور در مرحله پیش‌رشد هستند.

وی افزود: در حال حاضر۸۵۰ نفر از جوانان نخبه کردستانی در شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه پارک علم و فناوری کردستان شاغل هستند و در یک سال اخیر بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال برای استان درآمدزایی کرده اند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان اعلام کرد: در سال اخیر شرکت های دانش بنیان استان دویست و بیست هزار دلار صادرات خدمات فنی داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی پارک‌های علم و فناوری، گفت: پارک‌های علم و فناوری کشور به راستی یکی از مردمی‌ترین نهادهای علمی کشور است. در راستای دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور، نقش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان دو بازیگر کلیدی اکوسیستم نوآوری قابل توجه است بر همین اساس، سعی داریم در همه شهرها نیز مرکز نوآوری داشته باشیم و در روستاها رابط فناوری خواهیم داشت.

دکتر قادرزاده در ادامه گفت: مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نه تنها شکاف‏های موجود بین دانشگاه‏ها و سایر بخش‏ها مانند صنعت، کشاورزی و سلامت را رفع می‌کنند، بلکه با جذب سرمایه‌های انسانی توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، روند انتقال فناوری و دانش را نیز تسهیل کرده و حرکت به سمت رشد و توسعه اقتصادی دانش‌بنیان را تسریع می‌کنند.

وی رسالت خود را خدمتگزاری به نخبگان، نوآوران و جوانان کردستان عنوان کرد و گفت: با توجه به تجربیات ۲۵ ساله خود در محیط دانشگاهی و همچنین تجربه در حوزه کارآفرینی، روحیات جوانان را به خوبی می‌شناسم و هدفی جز برداشتن گام‌های عملی در راستای توسعه استان ندارم.

رییس پارک علم و فناوری کردستان همچنین گفت: با اعتقاد به این امر که تلاش در جهت کمک به توسعه کردستان و اعتلای جوانان شکرگذاری نعمت خدمت به مردم است، ریاست پارک علم و فناوری کردستان را پذیرفته‌ام و در این راه بنده و دیگر همکاران با آغوش باز پذیرای ایده‌های نوآوران و جوانان عزیز این مرز و بوم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ طرح دستیار فناور با مشارکت معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی اجرایی خواهد شد.

دکتر قادرزاده در تشریح طرح دستیار فناور گفت: در این طرح دانشجویان یک دوره زمانی ۶ ماهه کار دانشجویی در شرکت‌های فناور و دانش بنیان می‌گذرانند و در آن مبلغ ماهیانه یک میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی، ۲ میلیون تومان به دانشجویان ارشد و ۳ میلیون تومان به دانشجویان دکتری پرداخت می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات