رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، با شرکت‌های مرکز رشد نیشابور به گفت‌وگو نشست


رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، در نشستی با حضور معاون پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد و فرمانداران شهرستان نیشابور و زبرخان، با شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری نیشابور گفت‌وگو کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات ایشان آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی؛ به نقل از مرکز رشد فناوری نیشابور؛ دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری استان به همراه معاونین پارک و مهندس سیدحسین موسوی، معاون پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، ظهر ۲۶ام اسفند ماه، در ادامه سفر استانی خود، از مرکز رشد فناوری نیشابور، زیرساخت‌های آن و همچنین ساختمان در حال احداث شرکت ساینا پردازش گسترش شرق بازدید کرد.

در این بازدید و در نشستی که در محل سالن جلسات مرکز رشد فناوری نیشابور برگزار شد؛ هریک از شرکت‌های عضو به معرفی دستاوردهای خود و مسائل و مشکلاتی از جمله بروکراسی‌های اداری، تضامین صندوق، نیاز ویژه به تجاری‌سازی محصولات و خدمات، معرفی شرکت‌ها و کمک به اخذ مجوزها پرداختند.

در ادامه دکتر میرزائی، ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای شرکت‌های عضو این مرکز، به نامه ارسالی وی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و از نزدیک با مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این مرکز به گفت‌وگو نشست.

ابوطالب جوان، فرماندار شهرستان نیشابور ضمن حضور در نشست مذکور، گفت: همه توان و ظرفیت بخش‌های مختلف شهرستان نیشابور آمادگی دارند که در توسعه فناوری منطقه همکاری کنند.

در ادامه احمد بوژمهرانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور هم با استماع مشکلات شرکت‌ها، اظهار کرد: هرجا شرکت‌ها نیاز به مکاتبه با نهادهای حاکمیتی شهرستان را داشته باشند، فرمانداری نیشابور، درخصوص پیگیری‌های لازم در این زمینه، همکاری خواهد کرد.

همچنین محمد عین‌القضات، فرماندار شهرستان زبرخان، به معرفی صنایع و دستاوردهای مهم این شهرستان در حوزه صنعت، دامپروری، کشاورزی، آلو و دانه‌های روغنی، که در استان و کشور سرآمد هستند، پرداخت و مقرر شد مدل‌های همکاری درخصوص راه‌اندازی دفتر حمایت از فعالیت‌های نواورانه این شهرستان تهیه شده تا در بازدیدهای آتی مورد بررسی قرار گیرد.

مهندس سیدحسین موسوی، معاون پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد هم با اشاره به سابقه همکاری‌های پارک علم و فناوری استان و دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: همه ما، از یک خانواده‌ایم و لذا در راستای توسعه فناوری در استان، همواره بستر و زمینه‌های همکاری لازم، وجود دارد.

شایان ذکر است، مهندس علیرضا شیرازی، مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور و مهندس مازیار ناظران، کارشناس این مرکز، توضیحات جامعی را درخصوص ساختار، پیشینه و دستاوردهای شرکت‌های عضو این مرکز ارائه کردند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات