بازدید استاندار کرمانشاه از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری/ تاکید بر حمایت از ایده های خلاقانه با نگاه تجاری سازی

بازدید استاندار کرمانشاه از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری/ تاکید بر حمایت از ایده های خلاقانه با نگاه تجاری سازی

بازدید استاندار کرمانشاه از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری/ تاکید بر حمایت از ایده های خلاقانه با نگاه تجاری سازی/ تقویت فرهنگ اقتصاد دانش بنیان و توسعه بازار کسب و کارهای خلاق و دانش محور

استاندار کرمانشاه زمینه سازی برای شکوفایی ایده های خلاقانه را با رویکرد خلق نوآوری فناورانه و تجاری سازی ایده ها را گامی موثر در نهادینه نمودن فرهنگ اقتصاد دانش بنیان ارزیابی کرد و گفت: ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان در مراکز نوآوری و بسترسازی مناسب برای توسعه بازار شرکت ها در پارک علم و فناوری می تواند سبب توسعه اقتصاد دانش بنیان شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ؛ بهمن امیری مقدم در بازدید سرزده از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری امسال باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد و با حمایت و هدایت شرکت ها و کسب و کارهای نوپا بایدمسیر تجاری سازی ایده ها و ورود محصولات به بازار تسهیل شود و یقیناً با بهره مندی بخش تولید و خدمات از دانش نوین برپایه های فناوری، شاهد سبب کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و اشتغالزایی پایدار و موثر در استان خواهیم بود.

وی افزود: فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با حمایت از کسب و کارهای کوچک و بزرگ از ایده تا اجرا و اقدام موثر نهادهای تسهیل گر با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان باید انجام شود و پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه باید نقش آفرینی فعالانه در این عرصه داشته باشد.

امیری مقدم، هموار نمودن مسیر توسعه فناوری و نوآوری در استان و فراهم نمودن بستر اقتصاد دانش بنیان را با حمایت مادی و معنوی از نخبگان و ایده های خلاقانه و نوآورانه خواستار شد و اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های فعال که بر پایه دانش و پژوهش فعالیت می کنند و صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضیان دارای طرح های نوآور مبتنی بر فناوری های جدید می تواند حمایت کند.

مقام ارشد استان تحول اقتصادی استان را منوط به حمایت از کسب و کارهای جدید و خلاق دانست و گفت: برای توسعه فرهنگ کارآفرینی به صورت ویژه از طرح های فناور و تحول آفرین حمایت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان ساخت: شعار تولید عمدتاً در چند سال گذشته محور امور قرار گرفته است و تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله تولید و حمایت ویژه از کسب و کاری های دانش محور با رویکرد حل مشکلات اقتصادی که امسال نیز در شعال سال به عنوان راهبردی اساسی و مهم بیان گشت؛ نشان می دهد تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است و بر اساس فرمایش معظم له در پیام نوروزی برای تحقق تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از همه ظرفیت و امکانات موجود استفاده و بی شک راهبرد شعار سال، راهبردی اساسی برای برون رفت از مشکلات و بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت و کاهش نرخ بیکاری در استان است.

استاندار کرمانشاه حمایت پارک علم و فناوری از کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان برای رشد و ورود به بازار بسیار ضروری دانست و گفت: پارک باید با تسریع در روند اجرایی کردن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه ضمن ایجاد اشتغالزایی به افزایش روحیه امید در نخبگان کمک کند.

وی توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نوآور را در مسیر توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است و همگی وظیفه داریم از ایده های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنیم زیرا این مهم علاوه بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه از اقتصاد دانش بنیان به عنوان پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و اظهار کرد: بی شک با افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، به کارگیری دانش در تولید و خدمات، تقویت ارتباط دانش، صنعت و جامعه می توان در مسیر تحقق تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان را بر اساس ایجاد پایه های استوار محکم گام برداشت و شاهد رشد، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، افزایش رفاه و اعتماد عمومی بود.

نماینده عالی دولت در استان به سخنان ریاست جمهوری اسلامی در خصوص ارزیابی دستگاه های اجرایی درسال ۱۴۰۱ با محوریت تلاش برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: بر این اساس انجام و پیشبرد امور بر اساس الگوهای دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال، شاخص‌های اصلی ارزیابی دستگاه‌ها در سال پیش‌رو خواهد بود ودر این زمینه همه دستگاه‌ها مسئولیت جدی برای اشتغال‌آفرینی دارند.

مجتمع نوآوری جهاد دانشگاهی با وسعت شش هزار متر مربع در دو فاز ایجاد شده که فاز اول آن به بهره برداری رسیده است. این مجتمع محل استقرار سوله کارگاهی ۲۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در حوزه های زیستی و گیاهان دارویی، صنایع شمیایی، کشاورزی و غذایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات