ایران در سال ۱۴۰۱ شاهد تحول در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود

ایران در سال ۱۴۰۱ شاهد تحول در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود

مهدی غفاری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تحول به شرطی ایجاد خواهد شد که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، این نامگذاری در حد شعار و نوشتن بر روی سربرگ‌های اداری نباشد و به اقدامات عملی و اجرایی منجر شود.

وی بیان کرد: در زمینه اجرایی کردن شعار سال، تکالیف هر بخش و سازمان، ارگان و نهاد براساس سندهای بالادستی و افق ۱۴۰۴ کشور و برش‌های استانی مشخص است.

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت: دستگاه‌های صادر کننده مجوز و دستگاه‌هایی که بخشی از تسهیلات این شرکت‌ها توسط آنها تامین می‌شود، باید با محوریت استانداری کمک کنند تا شاهد اتفاقات بزرگ براساس اسناد بالادستی و افق ۱۴۰۴ باشیم که امیدواریم در این زمینه به خصوص در استان شاهد این اتفاقات و اثرات این نامگذاری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در گلستان ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند که حوزه کاری ‌آن‌ها اغلب در زمینه‌های کشاورزی، آی تی، تجهیزات پزشکی و دارویی است.

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت: این استان به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری، در رتبه ۲۰ کشوری قرار دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر بتوانیم طراح‌هایی را که برای ارتقای این جایگاه تهیه شده با کمک دستگاه‌های متولی، اجرایی کنیم، در افق سه تا چهار ساله رتبه استان تا جایگاه ۱۲ ارتقا خواهد یافت.

غفاری اضافه کرد: مجموع اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پارک علم و فناوری گلستان از ابتدای تاسیس تا پایان سال ۱۴۰۰ ، هزار و ۸۰۰ نفر بود.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات