وزیر جهاد کشاورزی از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی استان بازدید کرد


سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی روز جمعه ۱۲ فروردین ماه ضمن نشست با مدیران و فعالان ۸۱ شرکت فناور و دانش‌بنیان حوزه کشاورزی و صنایع غذایی خراسان رضوی با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، از نمایشگاه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی استان بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در این نشست اظهار کرد: طبق دستور و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" نباید برای تحقق این امر از هیچ تلاشی دریغ کنیم؛ بنابراین هر گونه مجوز و هر حمایتی برای توسعه فناوری، دانش‌بنیان و موارد مرتبط با آن در تمام سطوح وزارتخانه انجام می‌شود.

دکتر ساداتی نژاد ضمن تاکید بر ضرورت توسعه فناوری و نوآوری در عرصه کشاورزی و پوست اندازی در این حوزه افزود: ۶۵ درصد تولیدات حاصل از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی هدف‌گذاری شده است که امسال ماموریت سنگینی برای تحقق این هدف در کشور داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار هکتار در استان زمین کشاورزی وجود دارد، گفت: ۴۳ هزار میلیارد ریال ارزش سالانه تولیدات کشاورزی در استان است و  ۱۸.۵ درصد اشتغال مستقیم خراسان رضوی در حوزه کشاورزی است.

محمدرضا اورانی افزود: خراسان رضوی دارای ۴۸ هزار کیلومتر کانال و نهر سنتی است که ۲۳ هزار کیلومتر آن ساماندهی شده و از مجموع هفت هزار قنات استان نیز به طول ۶۳ هزار کیلومتر به میزان پنج هزار کیلومتر آن مرمت شده است.

در جلسه وزیر جهاد کشاورزی با فعالان حوزه تحقیقات کشاورزی و واحدهای فناور و دانش‌بنیان کشاورزی و صنایع غذایی، نمایندگان سه شرکت به نمایندگی توضیحاتی ارائه و درخواست‌های خود را مطرح نمودند.

دکتر باقرانی عضو هیئت مدیره شرکت هامان بذر ره آورد توس ضمن اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حوزه کشاورزی، خواستار خارج شدن بذر از قیمت دستوری شد.

دکتر کریمی از شرکت دانش‌بنیان دانش‌گرایان نوین دلسا موضوع تسهیل شرایط و مانع‌زدایی برای فعالیت واحدهای فناور را موضوع صحبت قرار داد.

مهندس کوهستانی، مدیرعامل شرکت آفتاب نوخیز هزار مسجد نیز درخواست داشت که انرژی واحدهای فناور در بدو ورود گرفته نشود و شرایط دریافت مجوزها تسهیل گردد. ایشان درخصوص مسئله استقرار واحدهای فناور و امکان استفاده از امکانات آزمایشگاهی مرکز نیز مطالبی عنوان نمود.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات