راهبردهای پارک علم و فناوری گلستان برای تحقق شعار سال// حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای تجاری‌سازی محصولات

راهبردهای پارک علم و فناوری گلستان برای تحقق شعار سال// حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای تجاری‌سازی محصولات

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحقق شعار " تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" اظهار کرد: بخشی از این برنامه‌ها در حوزه زیرساختی است که برای تحقق آن به کمک استانداری نیاز داریم و امیدواریم بتوانیم امسال سایت تولیدی محصولات دانش‌بنیان استان را ایجاد کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با تاکید بر اصلاح فرآیندها برای تحقق شعار سال گفت: به همین منظور تعاملات دو جانبه با دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، علوم پزشکی، میراث فرهنگی و ... را در زمینه آسان‌سازی صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین سهم بخشی هر دستگاه را برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در آن حوزه براساس اسناد بالادستی و افق برنامه ۱۴۰۴ احصا کرده‌ایم که از طریق استانداری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

دکتر غفاری تشکیل ستاد ویژه دانش‌بنیان‌ها را در استان یک ضرورت دانست و بیان کرد: یکی از پیشنهادات جدی ما این است که برای رصد فعالیت‌های دانش‌بنیان و رفع مشکلات آن، ستاد ویژه‌ای زیر نظر استانداری تشکیل شود تا مسائل و مشکلات فعالیت‌های دانش‌بنیان در این ستاد حل و فصل شود.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعات مهم برای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان این است که دستگاه‌های مرتبط سهمی از تسهیلات اشتغالزایی خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه خود اختصاص دهند. همچنین در حال طراحی برنامه‌ای هستیم تا فرآیند تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان در استان شتاب بیشتری بگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: مجموعه این اقدامات نیازمند هماهنگی و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی است و پارک به تنهایی نمی‌تواند این برنامه‌ها را محقق کند؛ برای همین باید دستگاه‌های مختلف به ویژه میراث فرهنگی، علوم پزشکی، جهادکشاورزی، سازمان صمت و ... را در کنار هم داشته باشیم. همچنین برنامه‌های مشترکی هم با شرکت شهرک‌های صنعتی استان داریم تا در زمینه اختصاص زیرساخت‌ها در شهرک‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: در کنار همه برنامه‌ها و اقدامات، از محققان و دانشگاه‌هایی که در زمینه رفع نیازهای فناورانه استان که از سوی دستگاه‌های اجرایی یا صنایع اقدام و این نیازها و چالش‌ها را برآورده کنند حمایت‌های بلاعوض انجام می‌شود تا نفوذ فناوری به بخش تولید، صنعت و کشاورزی استان افزایش پیدا کند. ضمن اینکه یکسری مشوق و کمک بلاعوض برای واحدهای فناوری که قابلیت اخذ مجوز دانش‌بنیان را دارند پیش‌بینی شده است.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات