چگونه می‌توان بر ترس و رنج مالکیت کسب و کار غلبه کرد؟

چگونه می‌توان بر ترس و رنج مالکیت کسب و کار غلبه کرد؟

کارآفرینان برای اینکه بتوانند کسب و کار خود را بطور صحیح هدایت کنند، باید موانع زیادی را پشت سر بگذارند تا به ‌عنوان رهبر شرکت، تیم خود را باانگیزه و قوی نگهدارند. یکی از این موانع غلبه بر ترس و رنج مالکیت کسب و کار است.

اکوسیستم – هیچوقت کسی نگفته کارآفرینی ساده‌ است. بسیاری از صاحبان کسب ‌وکار تمام وقت، انرژی و زندگی خود را برای کارشان صرف می‌کنند، زیرا به شدت به بینش و هدف خود مشتاق‌اند. البته این کیفیت از کار واقعا قابل تحسین بوده، اما کارآفرین نیز یک انسان است. این سوال از چند کارشناس پرسیده شده  که کارآفرینان چگونه می‌توانند حرکتی روبه‌جلو برای کار موثرتر داشته باشند؟ در جواب این سوال، آلیسون آیرین، مؤسس شرکت Organisation Solutions، راهکارهایی برای پیشرفت آهسته‌ی فعلی در راستای موفقیت بلندمدت، اسکات جردن، مؤسس شرکت SCOTTeVEST، بازاریابی و مدیریت ریسک، چیس جاوریس مؤسس شرکت CreativeLive، روش‌هایی برای پیروزی بر ترس‌های مالکیت کسب و کار را توصیه کردند. آیا زمان آن رسیده که بر این موانع غلبه کنید؟

ساعت‌های طولانی کاری

اکثر کارآفرینان سعی دارند محدودیت‌هایی مانند غذاخوردن و خوابیدن را دور بزنند و شور و هیجان خود را که محصول انسان بودن است، کنار بگذارند. آلیسون آیرینگ معتقد است اعتیاد کارآفرینان به کار ممکن است عواقبی جدی را به دنبال داشته باشد. به‌ عنوان یک کارآفرین، آیا می‌دانید چه زمانی باید صبر کرده و تجدید قوا نمایید؟ راهی را پیدا کنید که بتواند اثر خستگی ناشی از ساعت‌های مداوم کار بی‌وقفه را به حداقل برساند.

برای دست یافتن به موفقیت بلند مدت، لازم است گاهی سرعت خود را کم کنید

وقتی برای کاری هیجان و شور زیادی داشته باشیم، عجیب به نظر می‌رسد که بخواهیم پیشروی‌ خود به سمت موفقیت متوقف کرده یا سرعت آن را کاهش دهیم. بدن ما همیشه قادر نیست که پا به‌ پای ذهنمان حرکت کند و گاهی نیاز است خودتان را تقویت کنید. ایرینگ در کتاب تحریک رشد: چرا توقف هوشمندانه باعث موفقیت بلندمدت می‌شود، می‌نویسد لازمه‌ی داشتن موفقیتی پایدار این است که بدانید چه زمانی صبر کرده یا به عقب برگردید و چه زمانی مجددا به جلو حرکت کنید. بدین ترتیب برای شرکت رهبری بهتر و برای جسم‌تان نگهابی بهتر خواهید بود.

اگر دچار تزلزل در بصیرت شدید، تمرکز خود را حفظ کنید

هر فرد در طول روز مقدار مشخصی می‌تواند کار کند. می‌دانید زمانی که حس رکود یا ایستایی دارید چگونه تمرکز خود را بازیابید؟ ثبات یکی ازضرورت‌های ساخت و پایدار بودن کسب ‌و کار است و نباید اجازه دهید اشتیاق‌تان به موفقیت، باعث مختل شدن مهارت‌های رهبری شما شود. آیرینگ می‌گوید زمانی که با سختی و مشکل روبرو می‌شوید، بینش شما متزلزل می‌گردد و ذهنتان به دنبال مسیرهای مختلفی می‌رود، اما باید تمرکز خود را حفظ کنید. در نتیجه پله به پله بالا رفته و می‌توانید شرکت‌تان را روی خطی با ثبات و بدون نوسان، از سقوط نجات ‌دهید.

برای رشد کسب و کار گاهی باید ریسک کرد

اختصاص دادن سرمایه یا پول زیاد به کسب ‌و کار، به علل متفاوتی می‌تواند باعث دلهره و اضطراب باشد. هزینه‌ زیادی را برای پروسه‌ای صرف می‌کنید که از نتیجه‌ آن مطمئن نیستید. جردن از تجربیات خود در زمینه‌ ریسک ‌پذیری می گوید، وی در یک شرکت نوپا، ۱۵۰ هزار دلار برای تبلیغات رسانه‌ای سرمایه‌گذاری کرد. در آن زمان پرداخت چنین هزینه‌ای برای وی آسان نبود، اما نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای همراه داشت؛ تا جائیکه در حال حاضر شرکت SCOTTeVEST بودجه معادل‌ ۳ میلیون را برای تبلیغات خود در نظر گرفته است. لازم به ذکر است فراگیری استراتژی‌های مدیریت ریسک یکی از حائز اهمیت‌ترین قدم‌هایی است که کارآفرینان را به رهبری خوب مبدل می‌کند.

اگر ترس ماهیتی واقعی دارد، اما نگذارید شما را فلج کند

هرچه رویاهای‌تان بزرگ‌تر و اهداف‌تان ارزشمندتر باشد، با ترس‌های بزرگ‌تری روبرو خواهید شد. اما به یاد داشته باشید که ذهن شما به ترس‌هایتان پروبال می‌دهد. اطمینان داشته باشید که هیچ ببری قرار نیست شما را ببلعد! چیس جارویس، مؤسس CreativeLive دیدگاهی خنده‌داری دارد؛ مبنی بر اینکه شیطانی در ذهن ما وجود دارد که ما را به عقب می‌راند. ترس، بزرگ‌ترین دشمن شما در راه موفقیت است که باید بر آن غلبه کنید. باید الهام‌بخش تیم‌تان باشید و به آن‌ها روحیه و انگیزه دهید، پس روش‌ها و ابزارهایی را برای کاهش و غلبه بر ترس مالکیت کسب و کار بیابید تا بتوانید هدف خود را تکمیل کنید.

    نظرات