ده نکته مهم در خصوص بانوان پیشتاز در تکنولوژی

ده نکته مهم در خصوص بانوان پیشتاز در تکنولوژی

به گزارش اکوسیستم، سازمانی در سان فرانسیسکو وجود دارد که بانوان پیشتاز در عرصه تکنولوژی عضو این سازمان هستند. این بانوان دو شنبه گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی، در خصوص مواردی از جمله مسیرهایی که برای رسیدن به موفقیت طی کرده اند و همچنین چالش هایی که در این مسیرها با آن مواجه بوده اند صحبت کرده اند. به عقیده این بانوان مهم ترین نکته ای که هر زن در نقش مدیر یا کارمند باید در مسیر رسیدن به موفقیت به آن توجه داشته باشد ارتقا شخصیت و بالا بردن اعتماد به نفس خود است. همچنین ایجاد یک شبکه اجتماعی در خارج از محل کار برای تماس و در ارتباط بودن با سایر بانوان فعال در حوزه تکنولوژی می تواند کمک فراوانی به بانوان برای ارتقا دانش خود کند. منظور از شبکه اجتماعی در واقع ایجاد ارتباطات مختلف از هر طریق مثل ملاقات های حضوری یا غیر حضوری و غیره است. از طرفی همه زنان باید مهارت های خود را چه در زمینه کاری و چه در سایر زمینه ها بالا ببرند.

اما در این میان مشکلاتی نیز وجود دارد. مثل شکاف و تبعیض جنسیتی که بسیاری از بانوان با آن مواجه هستند. این مشکلات حتی در کشورهای پیشرفته نیز برای بانوان فعال در حوزه تکنولوژی به چشم می خورد. با این وجود به دلیل اینکه بسیاری از شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی مجبور به گسترش فعالیت های خود هستند تا بتوانند در عرصه رقابت باقی بمانند، نیازمند به استفاده از حداکثر نیروی کارآمد و با تجربه در این زمینه هستند و بنابراین، شانس بکارگیری بانوان و استفاده از توانایی های آن ها افزایش می باید. این شرکت ها به ناچار می بایست برای جلب رضایت بانوان فعال در مجموعه خود به رفع چالش های موجود برای بانوان فعال در حوزه تکنولوژی بپردازند.

اما  در ادامه به نکاتی که برخی از این بانوان شرکت کننده در مصاحبه برای بانوان جوان و مشتاق فعالیت در زمینه تکنولوژی بیان کرده اند اشاره می شود.

۱-نولون گودارد، مدیر تولید شرکت Paypal عقیده دارد که زنان باید توانایی های خود را در محیط کاری خود بیشتر از گذشته نشان دهند. وی بر این باور است که زنان باید نشان دهند که وجود آن ها چه تأثیر مثبتی بر روند پیشرفت فعالیت های مجموعه دارد. از طرفی آن ها باید توانایی های خود را در خارج از شرکتی در آن مشغول به کار هستند به مدیران سایر شرکت ها معرفی کنند و اجازه دهند آن ها از وجودشان مطلع باشند. در واقع با این کار می توانند به موقعیت های شغلی بیشتری دسترسی داشته باشند و انتخاب برای آن ها گسترده تر خواهد بود.

۲-آنیشا موچلا، یکی از کارمندان فعال در شرکت Lyft می گوید: ” مردها همیشه وقتی نکته ای در ذهن دارند به صورت مستقیم بیان می کنند. بانوان نیز باید به همین روش ایده هایی را که در ذهن دارند بدون ترس و واهمه ای بیان کنند”. به نظر وی، بهتر است بانوان توانایی های خود را در بخش های مختلف بالا ببرند. زیرا می توانند در موضوعات مختلف اظهار نظر کرده و از این رو بهتر خود را به مجموعه ای که در آن مشغول به فعالیت هستند، می شناسانند.

۳-مِیر سوگابا، رئیس بخش امنیت در شرکت PG&E بر این باور است که ریسک پذیر بودن می تواند باعث شود بانوان به موقعیت های بهتری در حرفه خود دست یابند. ریسک پذیری می تواند مربوط به یاد گرفتن یک حرفه جدید شود و یا انجام کاری به روشی جدید. در واقع بیشترین موقعیت ها وقتی برای کسی ساخته می شوند که انجام کاری را از روشی که سایرین انجام نداده اند انجام دهد. استفاده از کلاس های آموزشی حضوری و غیر حضوری برای پیدا کردن مسیر های مختلف در انجام کارهای گوناگون می تواند مفید باشد.

۴-یوان چن، سرپرست بخش بازاریابی موسسه Udemy می گوید، داشتن شغل مثل قرار گرفتن در یک جنگل با راه های مختلف است. او به بانوان توصیه می کند به شغل خود به عنوان یک نردبان برای رسیدن به پست های بالاتر نگاه نکنند. او در ادامه توصیه می کند که شغل را مانند یک بازی در نظر بگیرید که برای طی کردن تمامی مراحل آن بازی نیاز به تجربه و دانش اندوزی دارید. از طرفی برای رسیدن به مرحله نهایی باید هر مرحله را ابتدا به درستی انجام داد.

۵-ایلینا کوینونز، مدیر شرکت Salesforce بر این باور است که بانوان هرگز نباید بترسند. آن ها در مجموعه خود باید برای انجام کارهای مختلف و مربوط به حوزه کاریشان پیش قدم باشند. از ذهن خود برای انجام کارها استفاده کنند. خلاق و مبتکر باشند و بر توانایی های خود در انجام کارها تکیه کنند.

۶-سوگابا همچنین بر این باور است که اول از همه، هر بانوی شاغل باید به شناخت درستی از خود، علاقه مندی های خود و همچنین تأثیر مثبتی که می تواند بر پایه مهارت ها و توانایی های خود بر روی مجموعه بگذارد برسد. از نظر سوگاب نقطه کلیدی برای رسیدن به اوج شناخت همه جانبه خود و توانایی های خود است. از طرفی معرفی ویژگی ها و اهداف فرد در هنگام ورود به مجموعه بسیار مهم است و می تواند فرد را در جایگاه مناسب تری از نظر شغلی قرار دهد.

۷-همچنین گودارد در صحبت های خود اطلاع از بازخوردهای سایرین نسبت به کار و آنچه فرد به خصوص یک زن در محیط کار انجام می دهد را برای ارتقا و بهبود توانایی های فردی مهم می داند. او عقیده دارد که زنان تمایل کمتری برای اطلاع از بازخوردهای کاری خود دارند. به همین دلیل در اغلب موارد در شغل خود مسیر یکنواختی را طی می کنند. یکی از روش های پیشنهادی گودارد برای دریافت و اطلاع از بازخوردهای مجموعه نسبت به کارهای انجام شده توسط فرد ارائه دوره ای گزارش و نتیجه فعالیت هایی است که فرد در طول یک دوره زمانی خاص انجام داده است.

۸-گودارد همچنین به انجام فعالیت های داوطلبانه توسط بانوان در یک مجموعه اشاره می کند. به عقیده وی انجام این فعالیت های داوطلبانه می تواند راهی برای نمایش توانایی های فردی یک کارمند در یک سازمان و مجموعه باشد.

۹-نکته دیگری که کواینونز در صحبت های خود به آن اشاره کرده است این است که اگر بانوی فعال در یک مجموعه نتوانست در یک پروژه مسئولیتی را قبول کند به این معنی نیست که به آخر کار رسیده است. بلکه همواره فرصت های بعدی وجود دارد که فرد باید در آن فرصت ها بتواند توانایی های خود را به نمایش بگذارد.

۱۰-نکته آخری که سوگابا به آن اشاره کرده است داشتن یک همکار و همیار خوب است. در واقع وجود همسران همیار و هم دل به بانوان کمک می کند تا آن ها بتوانند علاوه بر وظایفی که در خانه بر عهده دارند، وظایف خارج از خانه خود را نیز به نحو احسن انجام دهند.

    نظرات