تاپیک نهم: از همکاری خطوط هوایی Jetsatr و Afterpay تا راه اندازی وب سایت کسب و کار گوگل

تاپیک نهم: از همکاری خطوط هوایی Jetsatr و Afterpay تا راه اندازی وب سایت کسب و کار گوگل

در تاپیک نهم به بررسی 5 خبر مهم در حوزه استارت آپ و رویداد بین المللی که در طی هفته گذشته رخ داده اند خواهیم پرداخت.

به گزارش اکوسیستم،  هفته گذشته در فضای استاتر آپ و رویداد های بین الملل اتفاقات زیادی رخ داد. از جمله شروع همکاری یکی از خطوط هواپیمایی استرالیا با سامانه پرداخت Afterpay  تا راه اندازی وب سایت اختصاصی گوگل در فضای کسب و کار برای کاربران گوگل.

خطوط هواپیمایی Jetstar استرالیا همکاری خود را با سامانه پرداخت Afterpay آغاز کردند. بعد از شروع همکاری Afterpay و Jetstar، مشتریان این خط هوایی می توانند از روش های خرید بلیط در Afterpay برای خرید از خطوط هوایی Jetstar نیز استفاده کنند. مشتریان خطوط هوایی Jetsatr  با توجه به آغاز همکاری این شرکت با Afterpay می توانند از گزینه های پرداخت Afterpay برای خرید و رزور بلیط هواپیما استفاده نمایند. Jetstar  اولین شرکت هواپیمایی در استرالیا است که با Afterpay قرار داد استفاده از خدمات را امضا کرده است و به همین دلیل مشتریان این شرکت هواپیمایی اولین مشتریات در استرالیا خواهند بود که می توانند از خدمات Afterpay برای رزرو و خرید بلیط استفاده نمایند.

استارت آپ های برتر رقابت Stellar StartUp 2017 معرفی شدند. این دوره از رقابت های Stellar StartUp که با استقبال بسیار خوبی از سوی کارآفرینان فیلادلفیایی مواجه شده است، با حضور ۸۶ متقاضی و در ۸ گروه برگزار شد. ۵ داور آن، که همگی متخصصانی در زمینه کسب و کار بودند، ۲۶ فینالیست مرحله نهایی را انتخاب کرده و در پایان ۸ استارتاپ برنده، سه شنبه شب ۱۲ سپتامبر در مؤسسه فرانکلین معرفی شدند.

کشورهای عربی در استارت آپ های موفق بین المللی سرمایه گذاری می کنند. کشورهای عرب زبان حاشیه خلیج فارس قصد دارند با با سرمایه گذاری های گسترده و به وجود آوردن شرکت‌های دانش بنیان در رقابت استارتاپ‌های از دیگر نقاط دنیا عقب نمانند. علیرغم وجود ثروت‌های عظیم نفتی و همه‌گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، خاورمیانه تا کنون شاهد ظهور استارتاپ‌ها نبوده  اما گویا این رویه در حال تحول است. تارک کابریت، یکی از سهامداران شرکت Seez که تولید کننده این نرم افزار می باشد، چند ماه قبل از سمت خود در داچ بانک و صندوق سلطنتی دوبی استعفا داد تا بتواند طرح نرم افزارش خود را تکمیل کند. امروزه کشورهای عربی با استفاده از سرمایه و جمعیت جوان و آگاه از تکنولوژی خود، به دنبال بنا نهادن تشکیلات اقتصادی و سرمایه گذاری‌های محلی در منطقه هستند.

استرالیا از فناوری در استارت آپ های فعال در حوزه رسانه استفاده می کند. در طی ۵ سال گذشته، چشم انداز رسانه های در حوزه کسب و کار تغییرات زیادی به دنبال داشته است. تا پیش از سال ۲۰۱۲ میلادی یعنی حدود ۵ سال پیش بیشتر تمرکز بر استفاده از تکنولوژی در حوزه بازی های رایانه ای و از این دست بوده است. اما اخیرا از فناوری در حوزه هایی مثل رسانه استفاه زیادی می شود. امروزه استفاده از واژه های استارتاپ و نوآوری در حوزه هایی مثل ارتباطات و رسانه نیز کاربردهای فراوانی داشته است. کشور استرالیا از جمله کشورهایی است که از فناوری و استفاده آن در استارتاپ های فعال در حوزه رسانه استفاده های زیادی داشته است.

گوگل وب سایت تخصصی خود را در زمینه کسب و کار راه اندازی کرد. گوگل به تازگی وب سایت جدید استارتاپ (statup) را راه انداخته که همه‌ی اطلاعات، ابزارها و خدماتی را که بنیان گذاران کسب و کارهای نوپا به آن احتیاج دارند در اختیارشان می‌گذارد. همانطور که از اسم این وب‌سایت نیز می‌توان فهمید، تمرکز آن بر عرصه‌ی ابزارها و خدمات خود شرکت گوگل مانند Android Studio ،Analytic ،Google Hire ،Google Map و … بطور یکجاست. در حقیقت اگر چه وب‌سایت startup جدید است اما ابزارهای آن از مدت‌ها قبل توسط این شرکت ارائه گردیده و اکنون امکان دسترسی به آنها آسان‌تر شده است. به علاوه وب سایت جدید حاوی نکات پیشنهادی متعدد و راهکارهایی برای اداره کسب و کارها نیز می‌باشد. در حقیقت می‌توان اینطور تصور کرد که هدف از راه اندازی وب‌سایت استارتاپ، مهیا کردن راهنمایی‌هایی است که احتیاج به شفافیت و جزئیات بیشتری دارند، بطور مثال کاربران می‌توانند راهنمایی‌های لازم به منظور استخدام در شرکت‌ها، رهبری گروه یا هدف گذاری کسب وکار و چگونگی دست یافتن به آن را با استفاده از statup بیاموزند.

 

    نظرات