Frank، استارتاپی که راه دریافت تسهیلات مالی را برای دانشجویان هموار کرد

Frank، استارتاپی که راه دریافت تسهیلات مالی را برای دانشجویان هموار کرد

Frank یک استارتاپ جالب و پر کاربرد آمریکایی است که به دانشجویان در گرفتن تسهیلات تحصیلی دولتی کمک کرده و فرآیند های دشوار و پیچیده آن را بر عهده می گیرد.

به گزارش اکوسیستم، قبولی در دانشگاه سخت است و بدون دریافت تسهیلات مالی دولتی سخت تر هم می شود. فرم های دریافت تسهیلات دولتی از دانش آموزان دبیرستانی اطلاعاتی را در مورد وضعیت مالی خانواده شان می پرسد که ممکن است از آن بی اطلاع باشند. حتی والدینی هم که این فرم ها را به جای فرزندانشان پر می کنند، ممکن است در میانه راه نا امید شده و عطایش را به لقایش ببخشند. اینجاست که استارتاپ Frank پدیدار شده و به فریاد شما می رسد. این شرکت از طریق وب سایت خود طی چند دقیقه تسهیلات مالی قابل دریافت برای شما را برآورد می کند. Frank در مرحله بعد جهت اطمینان از این که شما تا آخرین اسکناس از تسهیلات مالی دولتی، ایالتی و سازمانی را دریافت می کنید، اقدام به نقد کردن آن ها می کند.

چارلی جویس، موسس استارتاپ Frank می گوید: تسهیلات مالی معمولا یکی از بزرگترین موانع دانش آموزانی است که می خواهند به دانشگاه بروند. اولین چیزی که این افراد به آن فکر می کنند، تامین هزینه و شهریه های دانشگاه است. میلیون ها دانش آموز به دلیل پیچیدگی فرآیند دریافت این تسهیلات، آن را رها می کنند.

سالانه در حدود ۲۰ میلیارد دلار از تسهیلات مالی به صورت دریافت نشده باقی می ماند. از ۴۵ میلیون فرد آمریکایی که مایل به ادامه تحصیلات در مقاطع بالاتر بود و واجد شرایط هستند، تنها ۲۰ میلیون برای دریافت تسهیلات مالی ثبت نام می کنند.

معلوم نیست که قوانین مرتبط با ادامه تحصیلات در آمریکا کی اصلاح می شود، به همین خاطر جویس به فکر تاسیس یک شرکت پر منفعتی همچون Frank افتاد که می تواند برای دانش آموزان و خانواده ها راه حل سریع تری را به ارمغان بیاورد. جویس قبل از بنیان گذاری Frank، روی استارتاپی کار می کرد که پیرامون وام های دانشجویی بانک ها فعالیت داشت. در حالی که او مشغول این پروژه بود، متوجه شد که تجربه مشریانش از وام های دانشجویی و بورسیه های تحصیلی برای راه اندازی استارتاپ مورد نظر او فرصت بهتری را فراهم می کند.

از زمان آغاز به کار Frank از ماه مارس تا کنون، حدود ۸۰ هزار دانشجو موفق به دریافت ۲٫۸ میلیارد تسهیلات مالی شده اند. ابتدا Frank میزان تسهیلات مالی قابل دریافت را تخمین می زند و سپس دانشجو می بایست برای آغاز کار ۵۰۰ دلار به این شرکت پرداخت کند. در صورتی که Frank موفق نشود مقدار تسهیلات تخمین زده شده را برای دانشجو اخذ کند، این ۵۰۰ دلار به او بازگشت داده می شود.

این استارتاپ برای این که طی چند دقیقه تسهیلات مالی قابل دریافت را تخمین بزند، ۱۱۰ عدد از سوالاتی که توسط دولت از دانش آموزان و دانشجویان پرسیده می شود را گرفته و ۳۰ درصد از آن ها را که فکر می کند بیشتر به هر کاربر مربوط می شود، انتخاب می کند. این برنامه برای آن که بفهمد از هر کاربر چه سوالاتی را باید بپرسد، از اطلاعات کاربران قبلی بهره می گیرد.

شما به Frank اجازه می دهید تا اطلاعات را از حساب ها و سوابق موجود خود در اپلیکیشن هایی مثل Common Application دریافت کند. بسیاری از دانش آموزان قبلا به سوالات مشابه در این اپلیکیشن ها پاسخ داده اند. Common Application یک نرم افزار شخص ثالث است که سوالات دولتی را به زبان انگلیسی ساده بر می گرداند.

فناوری Frank در حال همه گیری بین گروه های مختلف دانش آموزان است. در حدود ۶۵ درصد از کاربران این سرویس خانم ها هستند که برای یک شرکت مالی و فناوری غیر عادی است. ۴۵ درصد از کاربران Frank دانش آموزانی هستند که والدین آن ها دارای تحصیلات عالی نبوده و ۴۵ درصد دیگر نیز در خانواده ای با درآمد سالیانه ۸۰ هزار دلار هستند. ۱۰ درصد از افرادی که خدمات این سرویس استفاده می کنند، یا سربازند، یا از والدین خود جدا شده اند و یا از پرورشگاه مرخص شده اند. ۸۰ درصد کاربران نیز با تلفن هایشان به دنبال کمک برای پر کردن فرم تسهیلات مالی بوده اند.

این دانش آموزان به تسهیلات مالی برای ورود به موسسات مختلف دسترسی دارند. تا کنون ۶۳ درصد از کاربران Frank در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شده و بقیه نیز به دنبال کمک هایی برای شرکت در برنامه های دو ساله و یا شغلی هستند.

Frank برای دسترسی یافتن به دانش آموزان، سرویس خود را به مشاوران مدارس دبیرستان آمریکا معرفی کرده است. این استارتاپ کنفرانس های آنلاینی را برای مشاوران برگزار کرده و تلاش می کند از طریق تبلیغات اینترنتی، دانش آموزانی که به مدرسه نمی روند را نیز جذب کند.

Frank امیدوار است که بتواند با دانش آموزان در آغاز مقاطع تحصیلی بالاتر همراهی کرده و تا زمان بازگردانی تمام وام های دانشجویی با آن ها همراه بماند. Frank به دنبال ارائه ابزار ها و خدمات جدیدی همچون محصولات اعتباری دانشجویی و وام برای خانواده هایی که توانایی تامین مخارج تحصیلی را ندارد نیز هست.

استارتاپ های زیادی برای ارائه خدمات مرتبط با تسهیلات مالی وجود ندارد و Frank تقریبا در این زمینه بی رقیب است. تاریخچه فعالیت های این شرکت نشان می دهد که چنین سرویس می تواند نحوه پرداخت هزینه های دانشگاه را برای هزاران دانشجو متحول کند.

    نظرات