اکثر مردم تصور اشتباهی درباره کارآفرینی دارند

اکثر مردم تصور اشتباهی درباره کارآفرینی دارند

تصورات غلط درباره کارآفرینی کم نیستند و بسیاری از مردم دورنمای اشتباه و وحشتناکی از آن دارند که باعث می‌شود هیچ گاه جرأت نزدیک شدن به آن را به خود ندهند!

اکوسیستم - پاتریک مک گینیس به عنوان یک مدیر موفق و فعال در حوزه استارتاپها، به یکی از این تصورات اشتباه و عوامانه اشاره کرده و سعی می‌کند آن را اصلاح کند که مطلب پیش رو، تماماً به نقل قول سخنان وی اختصاص یافته است.

«اکثر مردم فکر می‌کنند کارآفرینی یک کار تمام وقت است، یا به کارتان بچسبید و سخت تلاش کنید یا اینکه به سراغ کارآفرینی بروید! آنها معتقدند اگر می‌خواهید کارآفرین باشید باید تمام کارهای دیگر خود را تعطیل کنید چرا که فقط در این صورت موفق خواهید شد».

«در حالی که این طور نیست، من در این باره کتابی نوشته ام و در آن به طور مفصل توضیح داده ام که می‌توانید کار روزانه خود را ترک نکنید و در عین حال رویای استارتاپ خود را هم محقق کنید. من در این کتاب گفته ام، 10 درصد کارآفرینان، تنها ده درصد از زمان و منابع خود را به سرمایه گذاریهای جدید اختصاص می‌دهند و هرگز کار و شغل اصلی خود را ترک نمی‌کنند. به این ترتیب آنها موفقتر از سایرین عمل می‌کنند زیرا ریسک بزرگی نکرده و تنها بخشی از زمان و پول خود را سرمایه گذاری کرده اند.»

«این افراد در صورت شکست طرحشان، چیز زیادی از دست نخواهند داد و هنوز می‌توانند از شغل اصلی خود کسب درآمد کنند و به سراغ راه اندازی استارتاپ دیگری بروند. به نظر من برای کارآفرینی لازم نیست همه چیز تمام و کمال باشد.»

«سخنان من تنها ادعا نیستند، خود من هنوز شغل اصلی ام را رها نکرده ام، کار روزانه ام را با قوت ادامه می‌دهم و در کنارش به سرمایه گذاری هم می‌پردازم. در 6 سال گذشته، در بیش از 20 حوزه مختلف وارد شده و سرمایه گذاری کرده ام و در هر کدام از آنها تجربه های بسیار با ارزشی کسب کردم و هر روز در حال آموختن مطالب جدید و حرکت به سوی پیشرفت هستم. شاید روزی تصمیم بگیرم یک کارآفرین تمام وقت شوم، اما هنوز کسی موفق نشده متقاعدم کند آن را عملی کنم.»

    نظرات