راه اندازی اینترنت پر سرعت تا 16 میلیون برابر سرعت بیشتر توسط مایکروسافت و فیس بوک

راه اندازی اینترنت پر سرعت تا 16 میلیون برابر سرعت بیشتر توسط مایکروسافت و فیس بوک

راه اندازی اینترنت پر سرعت توسط مایکروسافت و فیس بوک از طریق کابل های زیر اقیانوس ها در دنیای رسانه سر و صدای زیادی راه انداخته است.

به گزارش اکوسیستم، شرکت های مایکروسافت و فیس بوک قصد دارند تا از طریق کابل های Marea در زیر اقیانوس که قابلیت انتقال اینترنت پر سرعت را دارد، سرعت اینترنت خانگی را تا 16 میلیوین برابر نسبت به میانگین سرعت اینترنت خانگی افزایش دهند. کایکروسافت در این زمینه گفته است که اینترنت فوق سریع که توسط کابل های Marea انتقال می یابد توانایی 71 میلیون ویدیوی با کیفیت HD را به صورت همزمان خواهد داشت.

براد اسمیت مدیر عامل شرکت مایکروسافت در خصوص اینترنت Marea گفته است، این نوع اینترنت در یک موقعیت بحرانی برای افزایش سرعت انتقال اطلاعات در کشورهایی که اینترنت آن ها از طریق اقیانوس آرام انتقال می یابد. در حال حاضر درخواست ها برای دسترسی به اطلاعات روزانه افزایش می یابد و از این رو تقاضا برای جریان اطلاعات در سراسر اقیانوس اطلس ادامه خواهد یافت و این موضوع باعث شده است تا نیاز به کابل های انتقال اطلاعات با سرعت بالا افزایش یابد.

در بسیاری از روت هاف کابل های انتقال داده از 8 جفت فیبر نوری که توسط خطوط مسی احاطه شده اند، در سراسر اقیانوس آرام منتقل می شوند. برخی از این کابل به منظور حفاظت در مقابل آسیب از عبور و مرور کشتی ها، در ناحیه ای نزدیک به ساحل در زیر اقیانوس مخفی شده اند. این کابل ها در عمق حدود 17 هزار پا از سطح اقیانوس ما بین ساحل ویرجینیا در ایالات متحده و شهر بیلبائو در اسپانیا  قرار خواهند گرفت که انتقال داده ها از طریق آن ها تا سال 2018 میلادی عملیاتی خواهد شد.

مایکروسافت بر این باور است که سرعت تکیل این پروژه تا 3 برابر سریع تر از سرعت تکیل سایر پروژه ها خواهد بود. گوگل نیز پروژه ای مشابه را برای انتقال داده ها از ایلات متحده به ژاپن، آمریکای جنوبی و چندین کشور آسیایی سرمایه گذاری کرده است. بر اساس اخبار منتشر شده، سرمایه گذاری های فیس بوک و مایکروسافت در پروژه  Marea  به آن ها امکان انتقال داده های با حجم وسیع تری با سرعت بسیار بالاتر را خواهد داد.

    نظرات