با تمرکز بر این چهار حوزه به رشد سریع دست پیدا کنید

با تمرکز بر این چهار حوزه به رشد سریع دست پیدا کنید

اگر صاحب کسب و کاری هستید و یا قصد دارید به زودی برای خود تجارتی راه بیندازید باید با نکاتی که می تواند موجب رشد سریع کسب و کار شما شود، آشنا شوید. برای آشنایی با این نکات با ما همراه باشید.

اکوسیستم - هر کارآفرینی دوست دارد شرکت خود را از آب و گل درآورد و قله های موفقیت را با نهایت سرعت ممکن فتح کند. ولی اغلب چنین کاری به صورت ذاتی دارای ریسک های فراوانی است که افراد را از رسیدن به چنین رشد سریعی باز می دارد.

ترس از چنین ریسک هایی کاملا موجه است. تحقیقاتی که اخیرا توسط بنیاد Kauffman انجام شده نشان می دهد که 66 درصد شرکت های موفق موجود در لیست Inc. 5000 نمی توانند طی پنج تا هشت سال تنها با اتکا به خود کسب و کارشان را حفظ کنند.

البته نباید انجام این کار را غیر ممکن دانست. شرکت های زیادی وجود دارند که موفق شده اند به رشد بالا و سریعی دست یابند و نتایج مثبتی را عاید خود کنند. Sapper Consulting یک شرکت ارائه دهنده خدمات مشاوره ای است که به سایر شرکت ها در افزایش فروش و درآمد هایشان کمک می کند. Sapper Consulting طی شش ماه گذشته توانسته با رشدی چشمگیر، بیش از سه برابر بزرگتر شود و قصد دارد این کار را باز هم تکرار کند.

جف وینترز، موسس و مدیر عامل Sapper Consulting، می گوید: "مدیر عاملان باید در ابتدای کار به قراردادهایی که در حد مطلوب نیستند نیز رضایت دهند. برای مثال، شرکت من در زمان رکود یک فروشنده داشت. او قراردادی تهیه کرده بود که سودی در برنداشت. ولی ما آن را امضا کردیم. چرا؟ چون برای ادامه حرکت به آن نیاز داشتیم. او اکنون به یکی از کارآمد ترین فروشندگان ما تبدیل شده و هر ماه حدود 10 مشتری و قرارداد جدید برای شرکت به ارمغان می آورد."

بر چه چیزی باید تمرکز کرد؟

درست مثل Sapper Consulting، سرمایه گذاری روی افرادی که استخدام می کنید، می تواند یک استراتژی هوشمندانه برای دستیابی آسان تر به رشد سریع باشد. برای رشد دادن مجموعه خود باید برای موارد زیر آماده باشید:

1 . برای صرف کردن مقدار زیادی پول آماده باشید

همیشه هزینه های پیش بینی نشده ای در فرآیند کار وجود دارد. تمامی کسب و کار هایی که رشد سریع دارند باید برای زمان هایی که دچار کمبود پول و سرمایه می شوند، برنامه هایی داشته باشند. در مورد رو به رو شدن با این مشکل شکی وجود ندارد، ولی زمان آن ممکن است متفاوت باشد. حتی کسب و کار هایی که رشد بسیار زیادی دارند و درآمد خوبی کسب می کنند هم ممکن است روزی با این مشکل مواجه شوند. پول و سرمایه می تواند به راحتی به خاطر پرداخت حقوق کارکنان، تهیه کالاهای مورد نیاز و یا وصول نشدن بدهی مشتریان از دست برود. برای رو به رو شدن با این مسئله باید برای کسب و کار خود یک خط اعتباری ایجاد کرده و با فروشندگان برای بازپرداخت های طولانی تر مذاکره کنید. همچنین باید با مکان هایی که وام های کوتاه مدت در اختیارتان می گذارند، آشنا باشید.

 2 . سریع ولی عاقلانه استخدام کنید

استخدام افراد مناسب موجب افزایش شتاب رشد می شود، ولی پیدا کردن چنین افرادی به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد. اما باید از خساست به خرج دادن در این زمینه خودداری کنید. توصیف صحیح و خوب شغل ها، تبلیغات هوشمندانه و صرف زمان برای جمع کردن نامزدهای عالی، کیفیت کمک هایی که بعدا دریافت می کنید را به طور مستقیم افزایش می دهد.

با نامزد های شغل مورد نظر به خوبی آشنا شوید و مطمئن شوید که آن ها با محیط کاری شما هماهنگ باشند. داشتن رشد سریع شما را وادار می کند که کارهای زیادی را به کارمندانتان واگذار کنید. مصاحبه تلفنی، آزمون مهارت و مصاحبه های میان فردی جزو عناصر حیاتی فرآیند استخدام هستند.

3 . برای گسترش سریع فضاهای کاری آماده باشید

یک کسب و کار در حال رشد برای گسترش یافتن به فضای فیزیکی بیشتر نیاز دارد، ولی شما ممکن است دقیقا ندانید که این نیاز دقیقا چگونه و در چه زمانی رخ می دهد. اجاره فضا به صورت کوتاه مدت و انعطاف پذیر (ماهیانه و یا هر 6 ماه) می تواند ریسک های مالی را کاهش دهد، ولی جا به جایی مداوم هم می تواند شما را با اختلال رو به رو کند. در عوض بهتر است، به دنبال فضایی باشید که قابل گسترش باشد و در زمان نیاز بتوان طبقه ای به آن اضافه کرد و یا مساحت محل کار را افزایش داد.

اجاره فضایی بزرگتر از نیاز فعلی هم می تواند گزینه ای دیگر باشد. برخی از اَشغال هم می توانند به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند. اگر چه هیچکدام از این گزینه ها بی عیب و نقص نیستند، ولی در هر صورت برنامه ریزی کردن برای تامین فضای کاری، می تواند ریسک مالی و استرس ناشی از گسترش کسب و کار را کاهش دهد.

4 . از زمان خود درست استفاده کنید

با رشد یافت کسب و کار، باید بسیاری از مسئولیت های خود را به دیگران واگذار کنید. با این حال، مسئولیت هایی نیز وجود دارد که هرگز نباید آن را به عهده فرد دیگری بسپارید و در مقابل نیز مواردی هست که باید اجبارا آن ها را رها کنید.

صاحبان کسب و کار در برابر هر آن چه که در شرکتشان رخ می دهد، مسئول هستند و باید پاسخ گو باشند. هر تصمیم استراتژیکی که مسیر کسب و کار شما یا کارکنان آن را تغییر می دهد، باید توسط خودتان اتخاذ شود. به همین ترتیب، توسعه فرهنگ شرکت نیز جزو وظایف شماست. علاوه بر آن، این شما هستید که باید جهت حرکت و ارزش های شرکت خود را تعیین کنید.

شما باید بخش اعظمی از زمان خود را صرف توسعه مشتریانتان کنید. مطمئن شوید که شرکت شما سیاست های درستی داشته باشد که موجب جذب و حفظ مشتریان شود. بدون فروش محصول، کسب و کاری برای شما باقی نمی ماند.

همچنین شما باید همواره در فرآیند استخدام و تربیت کارمندان دخیل باشید. این امر نه تنها برای افرادی که مستقیما با شما در ارتباط هستند و به شما گزارش می دهند اهمیت دارد، بلکه برای کارمندان جدید هم از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید با نامزد هایی نهایی پست های شغلی شرکت خود ملاقات کنید و آن ها را تایید نمایید.

    نظرات