اکوویک هشتم: از معرفی استارت آپ های برگزیده برای حضور در جشنواره بزرگ فین تک تا ورود رقیبی روسی اسنپ به ایران

اکوویک هشتم: از معرفی استارت آپ های برگزیده برای حضور در جشنواره بزرگ فین تک تا ورود رقیبی روسی اسنپ به ایران

این هفته نیز طبق عادت شنبه ها، به بررسی 5 خبر مهم داخلی در حوزه استارت آپ ها و رویدادهای ایرانی خواهیم پرداخت.

به گزارش اکوسیستم، هفته دوم مهر ماه نیز همانند هفته اول این ماه اخبار جالب و قابل توجهی در دنیای کسب و کار و استارت آپ های ایرانی در رسانه های مختلف داخلی و خارجی منتشر شد. از معرفی استارت آپ های برگزیده برای ورود به جشنواره بزرگ فین تک در ایران گرفته تا ظهور رقیبی جدی و جدید برای اسنپ در ایران اخبار مهمی بودند که در صدر احبار رسانه های ختلف قرار گرفتند.

استارت آپ های برگزیده برای حضور در جشنواره بزرگ فین تک معرفی شدند. پس از داوری اولیه انجام شده ۵۰ استارتاپ برای حضور در جشنواره بزرگ فین انتخاب شدند، این جشنواره همزمان با سومین نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران  (ITE 2017)  برگزار خواهد شد. این اولین بار است که این تعداد از استارتاپ‌های فعال در حوزه فین‌تک، ایده‌ها، قابلیت‌ها و راهکارهای خود برای صنایع مالی و بانکی را ارائه می‌دهند. در این جشنوراه مراکز شتاب دهنده و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز با هدف ارزیابی ظرفیت استارتاپ‌های حوزه فین تک حضور چشمگیری خواهند داشت.

بخش تولید با حذف دلالی کاذب و تاکین نقدینگی رونق خواهد گرفت. مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی ضمن اشاره به اینکه جذابیت‌های دلالی کاذب در اقتصاد باید کاهش یابد، گفت: هدف از کم کردن نرخ سود بانکی مهیا نمودن شرایطی برای سوق نقدینگی به بخش تولید است. کرباسیان بیان کرد: در نشست مشترکی که با اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس داشتیم، مشکلات و موانع تولید و موضوع حمایت از اشتغال و همچنین چگونگی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی افزود: تمامی قوای نظام برای اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از اشتغال و تولید مسئول هستند و باید با تعامل بیشتر سعی کنند موانع و مشکلات بخش تولید رفع شود.

دولت از تولیدکنندگان اپلیکیشن های موبایل در ایران حمایت می کند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور حمایت از تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های موبایل، فراخوان ثبت‌نام در وام وجوه اداره شده را منتشر کرد. فراخوان ثبت نام از متقاضیان دریافت تسهیلات اپلیکیشن‌های تلفن همراه (Mobile-APP) از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد. بر طبق این فراخوان از توسعه دهندگان حقیقی و حقوقی نرم‌افزارهای کاربردی ایمن و محتوای چند رسانه‌ای برای تلفن همراه حمایت خواهد شد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این حمایت‌ها را به صورت وام وجوه اداره شده، انجام می‌دهد. این حمایت شامل آن دسته از افراد حقیقی و حقوقی می‌شود که در گذشته لااقل یک اپلیکیشن کاربردی و با کیفیت موبایل را تولید کرده باشند، سقف تسهیلات تعلق گرفته برای هر متقاضی معادل ۱۵۰ میلیون ریال است.

اولین مرکز نوآوری شرکتی در ایران دانش بنیان می شود. با توجه سیاست های ابلاغی دکتر سلیمانی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، در جهت حمایت از اقتصاد دانش بنیان و اعلام حوزه ICT به عنوان اولویت اصلی غدیر در این زمینه در سال جاری، مرکز نوآوری و فناوری غدیر (نوآفر غدیر) اقداماتی را به منظور تحقق اجرای الگوی مرکز نوآوری شرکتی در ایران اسلامی به کار بست. شرکت سرمایه گذاری غدیر، به عنوان هلدینگ چند رشته ای پیشرو در کشور، با راه اندازی “مرکز توسعه نوآوری و فناوری غدیر اقدام به حمایت از جوانان خوش فکر و تیم های استارتاپی می نماید. در این راستا، در ۱۹ تیر ماه، آغاز فعالیت رسمی این مرکز با حضور مدیر عامل و مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری غدیر، و معاونت فناوری ریاست جمهوری و هیات همراه طی مراسمی اعلام گردید. این مرکز با ارائه خدمات فضای کاری مشترک، شتابدهنده کسب و کار، و صندوق سرمایه گذاری جسورانه قصد دارد تا در راستای تکمیل و توسعه فعالیت های شرکت سرمایه گذاری غدیر گام بردارد.

رقیب روسی اسنپ در ایران به زودی از راه می رسد. فعالیت شرکت روسی تاکسی آنلاین ماکسیم به زودی در کشورمان آغاز خواهد شد و این شرکت که در کشورهای زیادی فعالیت دارد رقیبی سرسخت برای اسنپ و تپسی می‌شود. سرویس تاکسی اینترنتی ماکسیم مدتی است تبلیغات خود را در سایت‌های ایرانی شروع کرده و اسم تهران نیز در لیست شهرهای محل فعالیت آن موجود شده است. پاول استنیکوف نماینده این تاکسی اینترنتی روسیه گفت: این شرکت مجوز لازم برای فعالیت در ایران را اخذ کرده و قرار است سرویس ما در پاییز سال جاری در تهران فعالیت خود را آغاز کند.

 

    نظرات