پایان‌نامه‌های دانشجویان در سه دقیقه با یکدیگر رقابت می‌کنند

پایان‌نامه‌های دانشجویان در سه دقیقه با یکدیگر رقابت می‌کنند

«پاناسه» جشنواره و مسابقه‌ای برای دانشجویان است. دانشجویانی که پایان‌نامه خود را در یکی از مقاطع تحصیلی دفاع کرده‌اند .

ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری درباره برگزاری این رویداد بیان کرد: در این رویداد دانشجویان می‌توانند محتوای پایان‌نامه خود را به گونه‌ای قابل فهم برای عموم در مدت زمان ۳ دقیقه ارائه کنند. به این ترتیب بخشی از پژوهش‌های انجام شده توسط دانشجویان قابل عرضه به جامعه می‌شود و گامی هم در توانمندسازی پژوهشگران جوان در جهت استفاده بهینه از فرصتهای ارائه پژوهش و خلاصه‌سازی حداکثری برداشته می‌شود .

افتخاری با بیان اینکه با برگزاری این رویداد که با همکاری و مشارکت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود، عموم مردم باجذابیت‌های فعالیت‌های پژوهشی آشنا می‌شوند و از اتفاقات پژوهشی در حال انجام آگاه می‌شوند، گفت: پایان‌‌نامه‌ها در قالب ویدئوهای سه دقیقه‌ای بارگذاری می‌شوند و فرآیند داوری به صورت جمعی را طی می‌کنند. در نهایت نیزبرترین‌های رویداد در چند رقابت منطقه‌ای شرکت داده می‌شوند و پس از آن برندگان این رویدادهای منطقه‌ای در مسابقه‌ای ملی شرکت می‌کنند .

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: محدودیتی برای دانشجویان از نظر زمان دفاع از پایان نامه وجود ندارد. دانشجویان از سراسر کشور در هر زمانی که از پایان نامه خود دفاع کرده اند می توانند ارائه سه دقیقه ای از پایان نامه خود را ارسال کنند.

افتخاری درباره حمایت از این پایان‌نامه‌ها نیز گفت: جوایز قابل توجهی توسط مجموعه صندوق و معاونت علمی برای برندگان مسابقه در قالب حمایت از پایان‌نامه در نظر گرفته شده است. همچنین در مرحله رقابت برترین‌های این مسابقه در نظر داریم با دعوت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران خطر پذیر ، زمینه برای سرمایه‌گذاری روی پایان‌نامه‌ها را فراهم کنیم. در این صورت پایان نامه از مرحله پژوهش خارج و وارد مرحله ساخت و تولید و عرضه به جامعه می‌شود .

مسابقات پایان‌نامه‌های سه دقیقه‌ای بستر عملیاتی شدن و کارآمد کردن پایان نامه‌های دانشجویی در سطح کشور را فراهم می‌کند. کاربردی سازی موضوعات پایان نامه و رساله های دکتری در کشور، آگاه سازی عمومی در جامعه نسبت به علوم مختلف، جهت دهی موضوعات پژوهشی در پایان نامه‌ها، اجرایی و عملیاتی سازی پایان نامه‌های دانشجویی و حمایت از پایان نامه‌های کاربردی اهدافی است که در این رویداد دنبال می‌شود. علاقمندان برای ثبت نام در آن می‌توانند به http://panase.ir/fa یا http://farhang.isti.ir / مراجعه کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

*حمایت بیش از ۹۷۰ پروژه پسادکتری توسط صندوق حمایت از پژوهشگران

* فناوران علوم پزشکی حمایت می‌شوند

* حمایت از طرح‌های فناورانه ۵ حوزه علمی آغاز شد

* همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران با پنج کشور دنیا

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات