تولید ماسک‌های نانو برای کادر درمان شتاب گرفت

تولید ماسک‌های نانو برای کادر درمان شتاب گرفت

از همان روزهایی که ویروس کرونای جدید شیوع پیدا کرد، ماسک نانویی و تولید آن مورد توجه قرار گرفت. در این حوزه ایران یکی از کشورهایی است که تجهیزات لازم برای تولید نانو الیاف را دارد. تحریم‌ها یک دلیل دستیابی به این فناوری شد. شرکت‌های دانش بنیان تولید ماسک ان ۹۵ و ان ۹۹ را با تمام توان انجام می‌دهند.

در روزهایی که کشورمان نیز با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و کادر درمان به این محصولات نیاز دارند، شرکت‌های دانش‌بنیان به میدان آمده‌اند تا این نیاز را رفع کنند. در حال حاضر سه شرکت دانش بنیان تولید ماسک برای کادر درمان را انجام می‌دهند و اوزیع آنها میان بیمارستان‌ها با مدیریت وزارت بهداشت در حال انجام است.

به گفته سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، مواد اولیه این ماسک‌ها در داخل و با توانمندی نیروی انسانی خلاق تولید می‌شود. البته ماشین آلات صنعتی تولید این ماسک‌ها نیز در کشور ساخته می‌شود. دو شرکت دانش بنیان در حال تولید ماسک‌های نانو هستند. علاوه بر آن، یک شرکت دیگر که دستگاه تولید نانوالیاف را تولید و ماسک‌های معمولی را به نانو تبدیل می‌کرد نیز اکنون وارد مرحله تولید شده است .

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

*محصولات «ایران ساخت» شکست کرونا را سرعت می‌دهند

* افزایش تولید ماسک‌های نانویی در کشور تا ۳۰۰ هزار عدد در روز

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات