ذوب تحت خلا با کوره‌های ساخت داخل ممکن شد

ذوب تحت خلا با کوره‌های ساخت داخل ممکن شد

یک شرکت دانش‌بنیان در کشور توانسته است با اتکا به توان و دانش بومی به تولید «کوره‌های ذوب مجدد قوس الکتریکی» دست پیدا کند. این تجهیز یکی از مهمترین دستگاه‌های مورد نیاز صنایع و نیز مراکز علمی و تحقیقاتی کشور به شمار می‌رود.

رضا غلامی پور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فرا ذوب خلاء» درباره نوع فعالیت و محصول تولید شده این شرکت گفت: این مجموعه در زمینه طراحی و تولید «کوره‌های ذوب مجدد قوس الکتریکی» مشغول به فعالیت است. این کوره عمدتا محققان، دانشگاهیان و نیز مراکزی که می‌خواهند آلیاژ خاصی را تولید کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فعال فناور ادامه داد: ذوب و ذوب مجدد قوس الکتریکی، در مراکز علمی تحقیقاتی و علمی که مرتبط با آلیاژهای جدید و ویژه و فلزات دما بالا کاربرد دارد. امروزه این روش در بسیاری از صنایع برای تولید آلیاژهای مرغوب که ساختار یکنواخت که استحکام بالا مورد نیاز باشد استفاده می‌شود.

غلامی پور ادامه داد: کوره ذوب مجدد قوس الکتریکی تحت خلاء یا به عبارتی VAR دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توان آلیاژهای خاص مانند آلیاژهای دیرگداز و حساس به اکسیداسیون را در واحد صنعتی و یا آزمایشگاهی با کمترین آلودگی تولید کرد.

این فعال فناور ادامه داد: به دلیل کاربردهای مختلف این کوره‌ها در صنایع گوناگون و حساس فروش این تجهیز به ایران ممنوع و تحت تحریم قرار دارد.

غلامی پور به اختلاف قیمت محصول این شرکت با نمونه مشابه خارجی آن اشاره و بیان کرد: قیمت تمام شده تجهیز این شرکت حدود یک سوم قیمت نمونه‌های مشابه خارجی آن است و به لحاظ کیفیت و کارآیی چیز کمی نسبت به آن‌ها ندارند.

وی همچنین از ۳ کشور تولید کننده آلمان، آمریکا و ژاپن به عنوان کشورهای اصلی تولید کننده این محصولات نام برد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فرا ذوب خلاء» درباره مشتریان این شرکت گفت: عمده مشتریان و خریداران این شرکت دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و همچنین شرکت‌های مختلف هستند.

این فعال فناور درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته توضیح داد: در این شرکت ۲ نفر به صورت مستقیم و به صورت غیر مستقیم نیز تعداد نفرات بیشتری در روند طراحی و تولید محصولات این شرکت مشغول به کار هستند به طوری که بیش از ۱۰ حرفه در حوزه‌های گوناگون را دربر می‌گیرد.

غلامی پور به طرح مشکل اصلی این شرکت و بسیاری از شرکت‌های کوچک اشاره و توضیح داد: در حال حاضر عدم وجود نقدینگی لازم در شرکت‌ها مشکلات بسیاری را پیش روی این مجموعه‌ها قرار داده است که انتظار داریم دولت و دستگاه‌های متولی در این رابطه کمک‌ها و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

* تفاهم‌نامه همکاری در حوزه صنعت برق ایران امضاء شد

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

* ایجاد شبکه توسعه فناوری توربین انبساطی سازماندهی می‌شود

* نمایش توانمندی ایرانیان با استقبال مواجه شد

* «سیستم گاورنر دیجیتال» برای نیروگاه‌های برق - آبی کشور طراحی شد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات