نوآوری چاشنی تولید پروتزهای زیستی شد

نوآوری چاشنی تولید پروتزهای زیستی شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید پروتزهای فعال زیستی اختصاصی شده جایگزین استخوان قابل کاشت در بدن انسان برای توسعه درمان بیماری‌ها نقش مهمی دارد. هم افزایی میان فعالان این حوزه و انجام پروژه‌های هدفمند می‌تواند گامی موثر برای پیشرفت کشور در این حوزه باشد.

در گذشته پزشکان از این پروتزها برای برخی بیماران آن هم به صورت پراکنده استفاده می‌کردند اما در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان با فعالیت خود پیشرفت را برای این حوزه به ارمغان آورده‌اند. در مرکز تحقیقات جراحی های فک و صورت با همکاری شرکتی دانش بنیان با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته از این پروتزها استفاده می‌شود. همچنین کارگذاری پروتز در بدن پس از آماده سازی نیز با استفاده از سیستم هدایتگر انجام می‌شود. سیستمی که آن هم توسط دانش بنیان‌ها طراحی و ساخته شده است. دانش بنیان‌ها در این فعالیت خود با نوآوری قابلیت ردیابی پروتز را ممکن کرده‌اند.

دانش‌بنیان‌ها با تولید محصولات نوآورانه در مسیر خلق ثروت قرار گرفته‌اند. مسیری که کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی مقصد آن است. روشی که برای تولید پروتزهای فعال زیستی اختصاصی شده جایگزین استخوان قابل کاشت در بدن انسان طراحی شده است، در کشور و همچنین در منطقه کاملا توجیه اقتصادی دارد و در صورت موفقیت، مبنای مهمی در پیشرفت علوم پزشکی است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند بازارسازی

* تولید بیش از ۲۰۰ محصول فناورانه و دانش‌بنیان در همدان

* معرفی ۸۹۰ نیاز فناورانه حوزه نفت/عرضه محصولات از سوی ۲۵۰ شرکت

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات