استفاده از بستر تامین مالی جمعی برای مقابله با بیماری کرونا

استفاده از بستر تامین مالی جمعی برای مقابله با بیماری کرونا

بازار سرمایه با استفاده از ابزار جدید تامین مالی جمعی و با استفاده از ظرفیت دستورالعمل مذکور در نظر دارد تا از همه معامله­ گران حقیقی و حقوقی دعوت بعمل آورد تا با خرید اوراق گواهی نیکوکاری از طریق سامانه معاملاتی فرابورس ایران از طرح ملی "پیشگیری، درمان و تحقیق در زمینه بیماری کرونا" حمایت کنند.

حامیان این طرح ملی می­توانند از تاریخ ۹۸/۱۲/۲۷ لغایت ۹۹/۱/۳۱ با خرید سهام نماد کرونا۱۱ و یا کرونا۲۱ در انجام این اقدام خیرخواهانه کمک نمایند. حداقل تعداد سهام در این نمادها یک ورقه گواهی نیکوکاری می با­شد و سقفی برای آن تعیین نشده است. ارزش اسمی هر ورقه گواهی نیکوکاری نیز ۱۰،۰۰۰ ریال است.

در نماد کرونا۱۱، اصل و منافع حاصل از مبالغ تامین شده به متقاضی اهدا و جهت امور فوق­ الذکر مصرف می­ گردد. در نماد کرونا۲۱ نیز مبالغ تامین شده توسط امین (شرکت تامین سرمایه نوین) سرمایه­گذاری شده و منافع حاصل از آن به متقاضی اهدا و جهت امور فوق ­الذکر مصرف می گردد. بدیهی است در این روش، اصل مبالغ تامین شده، با درخواست تامین کنندگان قابل بازگشت است. شایان ذکر است کارمزد کلیه ارکان مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان صفر است و هیچ گونه هزینه ای بابت حمایت از این طرح از تامین کنندگان دریافت نخواهد شد.

تامین مالی جمعی یکی از شیوه های نوین تامین مالی پروژه های فناورانه و نوپاست که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازار سرمایه اجرایی شده است.

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات