اقتصاد پسا کرونا، مدل خاصی از شرایط  کسب و...

اقتصاد پسا کرونا، مدل خاصی از شرایط کسب و...

اقتصاد پسا کرونا، مدل خاصی از شرایط  کسب و کار را به جامعه تجاری کشور تحمیل خواهد کرد

شاهرخ کشاورز نماینده انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران موسس ماهنامه تجارت طلایی نایب رییس کمیسیون فرانچایز خانه صنعت و معدن و تجارت در گفتگو با پایگاه خبری و اطلاع رسانی کار و کارآفرینی : اقتصاد پساکرونا، مدل خاصی از شرایط کسب و کار را به جامعه تجاری کشور تحمیل خواهد کرد. اجازه بدهید ابتدا برخی شرایط که پس از روشن شدن آژیر سفید(برگرفته از ادبیات جنگ بعد از حملات هوایی) با آن مواجه خواهیم بود را مرور کنیم. حجم بالای اجناس فروش نرفته سررسید شدن اسناد بدهی خرده فروشان که قرار بوده از محل فروش کالاها تامین مالی بشوند .

هزینه‌های اجاره محل و انبار داری بدون درآمد

هزینه حقوق و دستمزد پرسنل علیرغم فعالیت

کاهش توان بخش تولید در پی عدم امکان وصول مطالبات

کاهش قدرت خرید مردم ناشی از مصرف ذخایر مالی

تغییر الگوی مصرف با اولویت بخشیدن به خرید اقلام ضروری

از سوی دیگر رفتار مصرف کنندگان تا چندماه  تحت تاثیر این بحران و ترس از حضور در محیط‌های عمومی و گذراندن اوقات و تفریح خواهد بود. بنابراین شرایط تا حدود زیادی به شیوه حمایت معطوف خواهد شد.  ارکان مستقیم و غیر مسقیم درحوزه مراکزخرید شامل:

صاحبان برند

تامین کنندگان مواد اولیه

تولیدکنندگان و کارگاه‌های تولید

خرده فروشان

متصدیان فروش

موجرین واحدهای تجاری

مالکان مراکزخرید

از این بحران متضرر شده‌اند .

در پایان به نظر اینجانب از دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط بتوانند در مواردی که در بندهای زیر به آنها اشاره می‌شود کمکها و بسته‌هایی را برای مراکزخرید در نظر گرفته و عملیاتی کنند مسلما ضمن کمک به بقا و دوام فعالیت‌های این مجموعه‌های پرتعداد در حفظ فرصت‌های شغلی چند صد هزار نفری و ثبات اقتصادی و اجتماعی کشور نیز تاثیر بسزایی خواهند داشت .

فراموش نکنیم که مراکز خرید نمادهای اقتصادی مدرن شهرهای جهان هستند و مظاهر اشتغالزایی پایدار کشورها .
۱ - معافیت از پرداخت هزینه‌های برق، آب و گاز مربوط به مشاعات عمومی مراکزخرید مربوط به اسفند ۱۳۹۸ و فروردین۱۳۹۹ .

۲- استمهال در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی کسبه شاغل در مراکزخرید . ۳-بخشودگی جرایم بانکی و اداری ناشی از عدم تسویه تعهدات مالی کسبه ، مالکین و مراکزخرید مربوط به اسفند ۹۸ و فروردین۹۹ . ۴ - معافیت از پرداخت هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی اسفند ماه ۹۸ و فروردین ۹۹مربوط به کارکنان و کارگران مراکزخرید . ۵-اعلام بخشودگی و معافیت مالیات مستغلات مالکین مراکزخرید که اقدام به بخشودگی اجاره ماهیانه مستاجرین نموده‌اند . ۶-اعطای تسهیلات بانکی تشویقی به منظور ترغیب و تشویق مراکزخرید و کسبه شاغل جهت ادامه فعالیت‌های صنفی و جلوگیری از تعطیلی ناشی از عدم وجود نقدینگی و سرمایه در گردش .
۷ - معافیت مراکزخرید از پرداخت عوارض سالیانه شهرداری مربوط به سال ۹۸ .

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات