جریمه ۱.۲ میلیاردی برند اپل توسط فرانسه

جریمه ۱.۲ میلیاردی برند اپل توسط فرانسه

جریمه ۱.۲ میلیاردی برند اپل توسط فرانسه

نهادهای مسئول در فرانسه برند اپل را به دلیل توافق پنهانی با هدف بالا نگاه داشتن قیمت محصولات خود ۱.۱ میلیارد یورو (۱.۲ میلیارد دلار) جریمه کرد.این بالاترین رقم جریمه توسط آژانس ناظر بر رقابت آزاد در فرانسه است .

این آژانس گفت برند اپل و شرکت‌های بزرگ فروشنده محصولات آن توافق کرده بودند که آی‌پد و سایر محصولات اپل را به همان بهایی که این شرکت تعیین کرده بود بفروشند .

برند اپل در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از این تصمیم، از نحوه فعالیت خود دفاع کرد و گفت: «سرمایه‌گذاری و نوآوری این شرکت در فرانسه بیش از ۲۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است ».

برند اپل در بیانیه خود افزود: «این تصمیم مربوط به عملکرد ما در ده سال پیش است و سی سال پیشینه قانونی را که همه شرکت‌های فرانسوی از آن استفاده می‌کنند نادیده می‌گیرد. این حکم برای شرکت‌های فعال در تمامی عرصه‌های تولیدی و تجاری هرج‌ومرج ایجاد خواهد کرد ».

دو شرکت اصلی فروشنده محصولات برند اپل به نام‌های «تک‌دیتا» و «اینگرام میکرو» نیز در مجموع ۱۳۹ میلیون یورو جریمه شدند. آژانس ناظر بر رقابت آزاد در فرانسه گفت برند اپل و این شرکت‌ها توافق کرده بودند که با یکدیگر رقابت نکنند .

این آژانس در بیانیه‌ای در توضیح حکم خود افزود: «برند اپل از وابستگی شرکت‌های توزیع‌کننده سوء‌استفاده کرده و از رقابت بین کانال‌های مختلف توزیع‌کننده محصولات خود جلوگیری کرده و این در نهایت به ضرر مصرف‌کننده است.»

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات