فرصت‌های امیدوارانه در جهان کرونایی

فرصت‌های امیدوارانه در جهان کرونایی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جدیدترین یادداشت اینستاگرامی اش، ضمن اعلام این خبر که بیماری کرونا در کشور تحت کنترل درآمده، از ایجاد فرصت هایی گفت که پیش روی جوانان صاحب ایده ایرانی قرار گرفته است؛ فرصت های امیدوارانه.

سورنا ستاری در این یادداشت نوشته است: «از ابتدای بحران ویروس کرونا، شرکت‏های دانش‏ بنیان، محققین و بسیاری از استارتاپ ها تلاش‏ هایی شبانه‏ روزی برای تهیه اقلام مرتبط با این مبارزه داشته ‏اند .از تولید دستگاه‏های تولید ماسک، مواد ضدعفونی تا تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق‏های  ICU، سی‏تی اسکن و تولید انبوه کیت‏های تشخیص و همینطور تلاش‏های بسیاری برای تهیه واکسن و دارو در حال انجام است. تنها ۳ گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می‏کنند و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است».

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه یادداشت اش، به استقبال جهانی جدید با قواعدی تازه که متاثر از ویروس کرونا خواهد بود، رفته و نکات مهمی را بیان کرده است: «حال به نقطه‏ ای رسیده ‏ایم که بیماری تحت کنترل درآمده است و این موضوع بدست نیامده است مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت آن‏ها از فرزندانشان در کادر درمانی و شرکت‏های دانش ‏بنیان و تلاش انبوه محققین در دانشگاه‏ها .حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است و همواره تا ابد همراه مردمان دنیا خواهد بود. حتی پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس‏های دیگر به همراه بشریت خواهد بود. قطعاً بسیاری از اصول زندگی مردم دنیا در آینده تغییر خواهد کرد. روش‏های آموزش، تفریح یا خرید و بسیاری از عادات روزانه تحت تاثیر این ویروس تغییر می‏کنند.»

در پایان یادداشت رییس بنیاد ملی نخبگان  از پیش بینی ظهور و بروز کسب و کارهای جدید توسط جوانان خلاق و صاحب ایده در جهان کرونایی می خوانیم: «کسب و کارهای جدیدی متولد می‏ شوند و ظهور می‏ یابند و برخی از بین خواهند رفت. فرصت‏های بسیاری پیش‏روی جوانانی است که ایده ‏های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همراه کرونا دارند و باید از این فرصت پیش آمده امیدوارانه و به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. زندگی می‏گذرد ولی با قواعد، قوانین و مقررات جدید.»

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناور آمل

    منبع خبر

    مرکز رشد واحدهای فناور آمل

    مرکز رشد واحدهای فناور آمل

    مرکز رشد واحدهای فناور آمل یک مرکز رشد در شهر آمل می باشد

      نظرات