رونق استارت آپی در دوران کرونا

رونق استارت آپی در دوران کرونا

GRÜNEO

زمانی که هنوز کسی نام بیماری کرونا را نشنیده بود، دو زن در برلین به ایده جالبی برای آن گروه از ساکنان شهرهای بزرگ رسیدند که دوست دارند سبزیجات یا صیفی‌جات را در بالکن خانه یا حتی در گلدان‌های پشت پنجره‌شان به عمل آورند؛ ایده‌ای که این روزها حسابی خریدار دارد. آلیسیا فرر اهل بارسلون و لنا مولر (آلمانی) پایه‌گذاران شرکت گرونئو  GRÜNEO هستند. شرکتی که به مشتری وسایل کامل را برای درست کردن باغچه‌ای در آپارتمان می‌دهد.

برای شهروندان این که تغذیه سالم‌تری داشته باشند، بسیار مهم شده است. آنها می‌خواهند بدانند موادی که مصرف می‌کنند از کجا آمده است و چه کیفیتی دارد. صاحبان این استارت آپ می‌گویند بحران کرونا یک روی مثبت هم دارد و آن این است که «انسان‌های هر چه بیشتری مجبورند در خانه بمانند و به دنبال فعالیت‌های جدیدی بگردند. اینجاست که سراغ ما می‌آیند.» هر دوی آنها تکرار و تاکید می‌کنند که هر چه عرضه می کنند از مواد طبیعی است و هم راستا با حفظ محیط زیست.

مثلا در هیچ کدام از بسته‌بندی‌های آنها از مواد پلاستیکی یا شیمیایی استفاده نشده است. پاکت‌ها همه کاغذی‌اند و گلدان‌ها از الیاف چوب. کود هم از ته‌مانده و زباله گیاهی است. نکته دیگری که لنا به آن اشاره می‌کند این است که آنها در ارتباط نزدیک با مشتریان خود می‌مانند و سعی می‌کنند در هر قدم آنها را یاری کنند و به سوالات‌شان پاسخ دهند.

یکی از دلایلی که می‌تواند به گسترش بازار برای این گونه محصولات کمک کند این احتمال است که با ادامه کرونا واردات برخی میوه‌ها و سبزیجات به بازار کشورهای مختلف دشوار شود و قیمت‌ها افزایش یابد. همین خیلی ها را به صرافت کاشتن صیفی‌جات و سبزیجات در خانه یا حتی در آپارتمان انداخته است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات