فروش ۱۳ هزار میلیارد تومانی محصو...

فروش ۱۳ هزار میلیارد تومانی محصو...

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم در نشست مجازی با روسای پارک‌های علم و فناوری خبر داد: فروش ۱۳ هزار میلیارد تومانی محصولات شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری در سال گذشته

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مهدی کشمیری، با اشاره به آمار پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور گفت: تعداد پارک های علم وفناوری کشور شامل ۴۲ پارک و ۱ شهرک علمی و تحقیقاتی می‌شود. از این تعداد ۳۵ پارک زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۸ پارک بیرون از وزارت علوم قرار دارند. پارک‌های زیر نظر وزارت علوم شامل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ۲۷ پارک وابسته به وزارت علوم و ۷ پارک وابسته به دانشگاه‌های وزارت علوم شامل تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، تربیت مدرس، سمنان، تحصیلات تکمیلی زنجان و تحصیلات تکمیلی کرمان می‌شود.
به گفته وی، پارک‌های غیروابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز شامل ۲ پارک وابسته به دانشگاه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی (علوم پزشکی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی)، ۱ پارک وابسته به دستگاه اجرایی (پارکICT)، ۱ پارک وابسته به نهاد ریاست جمهوری (پارک پردیس)، ۳ پارک وابسته به جهاد دانشگاهی (فناوری‌های نرم، البرز و کرمانشاه) و ۱ پارک وابسته به بخش خصوصی (ایرانیان) است. پارک‌های علم و فناوری تقریباً هر ۴۵ روز یکبار جلسه‌ای در سطح روسای پارک‌ها برگزار می‌کنند.
دکتر کشمیری در ادامه سخنان خود به تشریح دستاوردهای پارک های علم و فناوری پرداخت و گفت: مجموعه فروش شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری در سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۹ هزار واحد فناور در کشور فعال است که از این تعداد، هزار واحد مجوز دانش بنیان را کسب کرده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه امسال بودجه پارک‌های علم و فناوری ۲۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد داشته است. مساحت اراضی پارک ها نیز هزار هکتار است.
دکتر کشمیری در پایان گفت: با آغاز شیوع کرونا در کشور، بیش از ۴۰۰ شرکت فناور در زمینه تولید محصول‌های مبارزه با کرونا فعالیت خود را جهت‌دهی کردند. این فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف تجهیز و درمان بوده که شامل توانایی تولید حدود یک میلیون ماسک در روز،، یک و نیم میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده در روز، تولید ونتیلاتور، مخازن اکسیژن، دماسنج های غیر تماسی، لباس‌های حفاظتی و کیت های تشخیص می‌شود. در این میان پارک قزوین و سپس گلستان بیشترین تولید مواد ضدعفونی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیشترین تولید ماسک و صنعتی شریف بیشترین تعداد شرکت های تجهیزاتی را در میان ۴۰۰ شرکت فعال به خود اختصاص داده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان شمالی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی یک پارک علم و فناوری در شهر بجنورد می باشد

      نظرات