فناوران نانو جهش در تولید را سرعت می‌دهند

فناوران نانو جهش در تولید را سرعت می‌دهند

تولید رونق یافت. تولیدکنندگان و فناوران ایرانی ثابت کردند که می‌توان بر تحریم‌ها غلبه کرد. سالی پرتلاطم را پشت سر گذاشتیم و با همه مشکلات توانستیم در خور توجه از وابستگی به نفت رها شویم. حال باید جهشی ایجاد شود در این تولیدات.

فناوران و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری در این سال‌ها به خوبی پای کار آمده اند. نمونه درخشش و تلاش آنها را در بحران کرونا دیدیم که با کمک آنها بسیاری از تجهیزات پزشکی برای درمان و پیشگیری از بیماری تولید شد.

توسعه فناوری محصولات را باید یکی از راه‌های افزایش تولیدات ایران ساخت بدانیم. در این زمینه نیز فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری مهمترین نقش را ایفا می‌کنند. در این میان فناوری نانو یکی از حوزه‌هایی است که در آن جایگاه مناسبی داریم.

سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه جهش تولید باید از تحقیقات و توسعه فناوری سرچشمه گیرد، گفت: از نظر نیروی انسانی ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد. فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه نانو در این سال‌ها با خلاقیت و نوآوری خود محصولات مناسبی رت تولید کرده‌اند که بر کیفیت زندگی مردم نیز اثرات مطلوبی گذاشته‌ است.

وی درباره توسعه صادرات محصولات نانو همچنین گفت: برای جهش در تولید باید بازار این محصولات نیز گسترده شود. پس توسعه صادرات دانش بنیان‌ها در این زمینه اقدامی اساسی است که در این ستاد نیز موضوع با جدیت پیگیری می‌شود. در حال حاضر نیز این محصولات به ۴۵ کشور صادر می‌شود. محصولات فناورانه نانویی به خوبی جای خود را باز کرده‌اند و با حمایت از فعالان زیست بوم نانو می‌توان در سال جاری شاهد تولیداتی بیشتر در این حوزه باشیم. شکل گیری و شکوفایی زیست بوم فناوری و نوآوری کمک بسیاری به تحقق شعار «جهش تولید» کرده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* تولید ماسک های نانو برای کادر درمان توسط ۳ شرکت دانش بنیان

* آخرین آمار محصولات تایید شده نانو/ نمودار صنایع بهره مند از نانو

* سهم ۲۵ درصدی فناوری نانو از تولیدات علمی کشور

* بیش از ۱۰۰ استاندارد ملی بر روی محصولات نانویی کشور قرار گرفت

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات