رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی: شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور خسارت دیده از کرونا حمایت می‌شوند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی: شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور خسارت دیده از کرونا حمایت می‌شوند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های فعال پارک و واحدهای فناور صدمه دیده از کرونا حمایت می‌شوند تا خسارت وارد شده به آن‌ها جبران شود.

دکتر محمدعلی ناصری با اشاره به اقدامات پارک علم و فناوری استان برای حمایت از کسب و کارها در شرایط شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: بخشودگی اجاره بهای سه ماهه ابتدای سال ۹۹ واحدهای فناور صدمه دیده از کرونا از جمله این اقدامات است.

وی افزود: خدمات مشاوره آنلاین به واحدهای فناور توسط مشاوران طرف قرارداد کلینیک صنعت در مباحث کسب و کارها و چالش‌های حقوقی و قراردادهای متاثر از کرونا نیز از جمله تدابیر است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از تعویق شش ماهه چک اجاره بهای سه ماهه پایانی سال گذشته واحدهای فناور خبر داد و بیان کرد: همچنین قراردادهای واحدهای فناور در مرحله پیش رشد و رشد که پایان قراردادشان در اسفند ۹۸ و یا سه ماهه سال ۹۹ بوده است، تمدید به مدت سه ماه شد.



ناصری ادامه داد: با توجه به چالش برگزاری جلسات حضوری و به منظور عدم اختلال در فعالیت شرکت‌ها در پرداخت تسهیلات اسفند ۹۸ به آن‌ها، جلسات شورای پارک، سورای مرکز رشد و کمیته مالی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با تنفس شش ماهه به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا و تسهیلات ۷۰۰ میلیون ریالی به شرکت‌های فعال در این حوزه خبر داد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تصریح کرد: استمهال سه ماه در بازپرداخت وام‌هایی که سررسید ان‌ها اسفندماه ۹۸ و یا ابتدای سال ۹۹ بوده است، نیز انجام شده است.

ناصری ادامه داد: پرداخت هزینه تبلیغات شرکت‌های فعال در زمینه مقابله با ویروس کرونا و تخصیص فضای ویژه به شرکت‌هایی که اقدام به تولید محصولات در این زمینه کرده‌اند، نیز از جمله دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به خرید ماسک توسط پارک علم و فناوری از شرکت فنی و مهندسی فوت و فن و توزیع آن‌ها بین شهروندان کم برخوردار، یادآور شد: گزارش جلسات و پیگیری لازم از معاونت غذا و دارو، استانداری، اداره کل ارتباطات و فناوری طلاعات و صدا و سیما به منظور اخذ سریع مجوزها و حمایت‌های لازم از واحدهایی که اقدام به تولید محصول و یا ارائه سرویس به شهروندان در شرایط فعلی کرده‌اند، انجام شده است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

    پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

    پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یک پارک علم و فناوری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات