استعفای مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس و پیش بینی رکورد جدید سوددهی

استعفای مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس و پیش بینی رکورد جدید سوددهی

درست همزمان با روزی که سامسونگ پیش بینی کرد سود عملیاتی سه ماهه سوم امسال از فروش پردازنده‌های حافظه این شرکت رکورد جدیدی را به دست خواهد آورد، کوان اوه‌هیون مدیریت مجموعه‌ای که این قطعه را می‌سازد، استعفا داد.

به گزارش اکوسیستم، روز گذشته سامسونگ اعلام کرد کوان اوه‌هیون مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند. گفته شده که علت این استعفا، نگرانی‌های وی بابت خلا مدیریت در مجموعه سامسونگ بعد از محکومیت مدیرعامل پیشین سامسونگ لی جائه یونگ به 5 سال زندان است.

ظاهرا کوان اوه‌هیون بعد از خالی شدن پست مدیریت لی جائه یونگ، توقع ارتقاء سمت و به دست آوردن کرسی وی را داشته و به دلیل محقق نشدن این امر وی از سمت خود کناره گیری کرده است. این اتفاق دقیقا در روزی رخ داد که سامسونگ پیش بینی کرده بود سود عملیاتی سه ماهه سوم سال جاری میلادی از فروش تراشه‌های حافظه سامسونگ که توسط مجموعه تحت مدیریت کوان اوه‌هیون ساخته می‌شود، رکورد جدیدی را به دست خواهد آورد.

پارک جوگان، مدیر بخش تحقیقات سامسونگ، درباره‌ی این موضوع گفت: این اتفاق در بدترین زمان ممکن به وقوع پیوست. سامسونگ در حال کسب رکورد جدید سوددهی است و این رکورد در سه ماهه‌ی بعدی نیز بیشتر خواهد شد. این رکورد شکنی‌ها  توسط مجموعه‌ای صورت گرفته که کوان مدیرعامل آن بوده است.

کوان 64 ساله، که به‌عنوان مرد شماره 2 سامسونگ و هیئت‌مدیره شناخته می‌شود، مدیریت بخش قطعات رم، تراشه و نمایشگرهای سامسونگ را بر عهده داشت. در بیانیه‌ای که کوان؛ ملقب به آقای تراشه منتشر کرده بود، ذکر نموده: زمان آن رسیده که با یک مدیر جوان روح تازه‌ای به شرکت دمیده شود. خوشبختانه در حال حاضر به سودهای خوبی دست پیدا کرده‌ایم، ولی این حاصل برداشت محصولاتی است که پیش از این کاشته‌ایم. اما بر اساس وضعیت کنونی بازار، به سود پیش بینی شده در آینده حتی نزدیک نیز نمی‌شویم.

بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه، گوشی هوشمند و تلویزیون، رکورد فروش امسال خود را در حالی جشن می‌گیرد که این رکورد را بیشتر مدیون فروش تراشه‌های حافظه است. این نیمه‌هادی‌ها در سه ماهه‌ی منتهی به ژوئن بیشترین فروش را داشتند و به رکورد 7.2 میلیارد دلار درآمد دست یافتند.

حال باید دید که سامسونگ الکترونیکس بعد از کوان چه کسی را جایگزین وی خواهد کرد و پس از آن چه آینده‌ای پیش روی این کمپانی خواهد بود.

    نظرات