سلطه چین بر بازار اسباب بازی جهان و آینده این صنعت

سلطه چین بر بازار اسباب بازی جهان و آینده این صنعت

از آنجا که کشور چین نیروی کار ارزانی دارد در سال 2006 موفق شد تا 75 درصد از بازار اسباب بازی جهان را در اختیار خود گرفته و به غول صنعت اسباب بازی دنیا مبدل شود.

به گزارش اکوسیستم، روند رو به رشد چین در بازار اسباب بازی در سال 2007 دستخوش تغییراتی شد، در این سال حجم بالایی از اسباب بازی‌های ساخت این کشور به دلیل عدم برخورداری از کیفیت لازم برگشت داده شد، علاوه بر این افزایش نرخ حقوق کارگران و افزایش سطح توقعات خریداران در زمینه تکنولوژی اسباب بازی‌ها سبب شد سلطان اسباب بازی جهان به زانو درآید. اما پس از سال‌ها رکود چین در این صنعت در سال 2017 این کشور صادرات خود در این زمینه را به 7 بیلیون دلار رساند.

ولی آمریکا به عنوان یکی دیگر از پیشتازان این صنعت هنوز نتوانسته خود را از رکورد نجات دهد. البته در سال 2016 میلادی کارخانه‌های تولید اسباب بازی در این کشور تصمیم گرفتند که فروش عروسک‌های باربی، لگو و دیگر انواع اسباب بازی را تا مرز ۷ درصد افزایش دهند و در اینکار موفق هم شدند، ولی این رقم آنقدرها زیاد نیست که پیشرفتی محسوب شود.

با وجود تمام درآمد زایی و سود حاصل از این صنعت اما صاحب نظران مبر این باورند که با رونق هرچه بیشتر بازهای دیجیتال، صنعت اسباب بازی دیگر رونق سابق خود را به دست نخواهد آورد و نمی‌تواند مثل سال‌های گذشته روی پای خود بایستد. کودکی را تصور کنید که می‌تواند بدون هیچ هزینه‌ای به صورت آنلاین جای یک شخصیت باربی زندگی کند، آیا فکر می‌کند دیگر عروسک باربی برای او جذابیت خواهد داشت؟

    نظرات