ایران در تحقیقات درمانی کرونا سهم بالایی دارد

ایران در تحقیقات درمانی کرونا سهم بالایی دارد

میزان شیوع و انتشار این ویروس به حدی بالا است که تعداد بی سابقه موارد ابتلا به COVID-۱۹ در چین و سایر کشورهای جهان به یک تهدید جدی در زمینه بهداشت عمومی تبدیل شده است. بیماری که به مرگ میلیون ها انسان در سراسر دنیا منجر شده است.

مبارزه با این بیماری ناشناخته که هنوز هیچ درمانی برای آن پیدا نشده است به دغدغه این روزهای فعالان نظام بهداشت، درمان و داروی کشورها بدل شده است. درمان‌هایی که هنوز به نتیجه نرسیده و هیچ کدام به عنوان پروتکل درمانی این بیماری انتخاب نشده اند و همچنان این ویروس موزی جان انسان‌ها را تهدید می کند.

۶ ماه دیگر برای درمان کرونا حرفی برای گفتن داریم

ایران هم جزء کشورهای اولی بود که با شیوع این بیماری مواجه شد. بیماری که در مدت کوتاهی به همه شهرها سرایت کرد و امروز تقریبا همه استان های کشور با این بیماری درگیر هستند. تلاش ها برای یافتن درمان کووید ۱۹ هم از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری آغاز شد و به گفته مصطفی قانعی تا ۶ ماه دیگر ایران درباره درمان این بیماری حرفی برای گفتن خواهد داشت.

به گفته قانعی، تحقیقات روی داروهای درمان کرونا ویروس ادامه دارد؛ اما معمولا نتیجه تحقیقات علمی را کمتر از ۶ ماه اطلاع رسانی نمی‌کنند. این زمان در دنیا هم به اثبات رسیده است. ما هم تا ۶ ماه دیگر و پس از دیدن نتایج درمانی داروهای تولید شده می توانیم این نتایج را اعلام کنیم.

آن طور که قانعی می‌گوید: بیش تر از ۲۰۰ تحقیق در زمینه تولید داروهای بیماری کرونا در کشور در حال انجام است. این تحقیقات با حمایت دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در حال پیشرفت هستند.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ تحقیق در کشور در زمینه کرونا در حال انجام است که سهم بزرگی در مطالعات جهانی خواهد داشت. به غیر از این تعداد، تحقیقات دیگری زیر نظر دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت و بیمارستانها در حال انجام است؛ هر مجری طرح نتیجه تحقیق را بعد از تایید وزارت بهداشت می‌تواند اجرایی کند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری که به عنوان رییس کمیته علمی مبارزه با کرونای کشور هم انتخاب شده است در ادامه بیان می‌کند: در تلاش هستیم تا در صورت تولید داروی مورد تایید در کشور، این داروها را به پروتکل درمانی کشور تبدیل کنیم. این کار روند درمان بیماران را سرعت می دهد و زمان بستری آن‌ها در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

۳۵ درمان در حال توسعه برای غلبه بر ویروس کرونا

کووید-۱۹؛ چالش جدید نسل بشر

داروی سرطان برای درمان ویروس کرونا آزمایش می شود

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات