لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای پیشگیری از بحران/ کنترل جمعیت انسانی؛ بزرگترین دغدغه پلیس در زمان بحران

لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای پیشگیری از بحران/ کنترل جمعیت انسانی؛ بزرگترین دغدغه پلیس در زمان بحران

عباس زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم رویداد نقش فناوری در کاهش آسیب‌های حوادث طبیعی که ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حضور با حضور مهندس نجار-رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، دکتر مرتضی سلیمی-رئیس محترم سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران، دکتر رضا کرمی محمدی-رئیس محترم سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران،  دکتر احمد سلطانی- آموزش، پرورش و فناوری جمعیت هلال احمر ایران، سرهنگ سلمان آدینه‌وند، رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: ما هر کاری انجام دهیم، بلایای طبیعی اتفاق می‌افتد و نمی‌توان از رخداد آن جلوگیری کرد، اما می‌توان از ایجاد تلفات جلوگیری کرد.

زارعی بیان کرد: کشور ما فناوری‌های خاصی دارد و می‌بینیم بعد از بلایای طبیعی فناوری‌هایی برای چگونگی آماده بودن برای حادثه، رخ دادن حادثه و اتفاقات بعد از حادثه داریم و باید در این زمینه خود را بیشتر تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در مقابل با فضای سوانح، هم آموزش و هم پژوهش برای خبررسانی لازم است؛ از طرفی دنیا دنیای دیجیتال است و فناوری‌ها به شدت می‌توانند از ایجاد تلفات جلوگیری کنند.

زارعی بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری باید برای رشد فناوری تلاش کنند و بتوان در این زمینه رشد کرد.

در ادامه این همایش، سرهنگ سلمان آدینه‌وند، رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه نیروی انتظامی به دلیل گستردگی که دارد، اولین ارگانی است که در هر سانحه‌ای سر حادثه می‌رسد، گفت: نسبت به حادثه و شناخت منطقه، اولین ارگانی است که در حادثه حضور دارد و می‌تواند کمک‌حالی برای برای ستاد مدیریت بحران و نهادهای درگیر باشد.

وی بیان کرد: دغدغه پلیس زیاد است و اولین و آخرین نفری است که در حادثه حضور دارد و از این بابت بزرگترین دغدغه‌اش کنترل جمعیت انسانی است.

وی با بیان اینکه پلیس وظیفه برقراری نظم و امنیت دارد، گفت:‌ پلیس سامانه ارتباط بسیار قوی دارد و به صورت بی‌سیم با تمام ارگان‌ها در ارتباط است. اما بزرگترین مشکل پلیس کنترل جمعیت انسانی است که امیدواریم دانشگاه‌ها و دانشجویان نخبه در این راه به ما کمک کنند و سامانه‌ای برای ما طراحی کنند و ما هم می‌توانیم در زمان خدمت این دانشجویان، تسهیلاتی مانند کسری خدمت برای آنان فراهم کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی گفت: پلیس علاوه بر برقراری امنیت، وظیفه کمک به مردم را دارد و باید در همه حالت کنار مردم باشد؛ در تمام موضوعاتی که ستاد مدیریت بحران درگیر است، حضور دارد، به امدادگران باید کمک کند، برای شناسایی فوتی‌ها باید حضور داشته باشد و بتواند به خوبی مصدومان را به بیمارستان منتقل کند.

آدینه‌وند افزود: هر موضوعی که خلا ایجاد کند، می‌تواند برای نیروی انتظامی مشکلی ایجاد کند؛ در مناطق سیل‌زده پلیس اولین ارگانی است که حضور پیدا می‌کند و این موضوعات بسیار مهم است و نگرانی‌های زیادی دارد.

وی یادآوری کرد: اسکورت ‌محموله‌ها یکی از کارهای مهم پلیس است و بحث کنترل جمعیت را بر عهده دارد. همچنین نیروی انتظامی طرح‌های بسیار خوبی برای شناسایی بلایا دارد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

    پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

    پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

    نظرات