رونمایی از طرح آزمایشی فروش اینترنتی بنزین

روز شنبه با حضور بیژن زنگنه (وزیر نفت)، از طرح آزمایشی فروش اینترنتی بنزین در حیاط وزارت نفت رونمایی شد.

به گزارش اکوسیستم، سفارش آنلاین بنزین و فرآورده‌های نفتی یکی از جدیدترین ایده‌های استارتاپی مطرح شده است. یکی از معروفترین استارتاپ‌های فعال در زمینه سفارش آنلاین بنزین و فرآورده‌های نفتی اوایل سال جاری میلادی در ایالت کارناتاکا هند آغاز به کار کرد و به دلیل حل کردن یکی از مهمترین مشکلات این منطقه به عنوان یکی از مهمترین استارتاپ‌‌های سال انتخاب شد.

در طرح سفارش آنلاین بنزین، کاربر با نصب یک اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود، درخواست را برای نزدیک‌ترین تانکر بنزین ارسال می‌کند. مانند سیستم‌های تاکسی آنلاین، در این سامانه نیز راننده تانکر بنزین پس از دیدن درخواست کاربر، در محل حاضر می‌شود و عملیات بنزین رسانی انجام خواهد شد. در این ایده رساندن بنزین به خودروهای سطح شهر و آنهایی که در راه گرفتار شده‌اند مد نظر قرار دارد.

رونمایی از طرح آزمایشی فروش اینترنتی بنزین

در مورد نحو پرداخت یا چگونگی محاسبه هزینه این خدمات اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما احتمالا بنا به درخواست كاربر امكان استفاده از دو شیوه پرداخت وجود دارد. در شیوه اول، ‌كاربر هزینه‌ بنزین را طبق نرخ كشوری همراه با هزینه مشخصی برای حمل و نقل پرداخت می‌كند، در شیوه دوم، هزینه بنزین با درصد مشخصی كارمزد در نظر گرفته می‌شود.

تانکرهای کوچک این استارتاپ حدود 400 لیتر ظرفیت دارند و صرفا برای عرضه بنزین استفاده می‌شوند؛ این تانکرها قرار است در تمام طول روز بنزین را در شهر حمل کنند و به مشتریان تحویل دهند.

طراحان این سامانه به منظور ایمنی بیشتر سرنشینان و جلوگیری از هدر رفتن بنزین، تانكرها را به سیستم‌های جدید ایمنی و بالشتک‌های ویژه‌ای مجهز كرده‌اند كه در زمان سوختگیری زیر خودرو قرار می‌گیرند و بنزین را درون خود نگه می‌دارند. سیم اتصال به زمین نیز برای این سیستم در نظر گرفته شده است تا در صورت احتمال بروز خطر، كل سیستم را قطع كند. از آنجا که این سفارش اینترنتی بنزین طرح جدیدی است، تمام مراحل سوختگیری توسط رانندگانی که آموزش دیده‌اند انجام می‌شود تا بدین ترتیب از خطای انسانی جلوگیری گردد.

    نظرات