استارتاپ‌ها گامی موثر در جهت حل مشکلات جامعه هستند

سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان) استارتاپ‌ها را بنیانگذار حوزه جدیدی در ارائه خدمات دانست، به اعتقاد وی ورود استارتاپ‌ها به این حوزه گام بزرگی برای حل مشکلات جامعه است.

به گزارش اکوسیستم، سورنا ستاری در نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه در زمینه توزیع کالا قادر هستند اتفاق‌های خوبی را رقم بزنند و به پلت فرمی برای تنظیم بازار مبدل شوند.

وی حضور شرکت‌های دانش بنیان در زمینه توزیع کالا را اتفاق خوبی دانست و اظهار داشت: بروکراسی ادارای و سیستم تامین مالی دو مشکل پیش روی شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای فناورانه هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، البته برای حل این مشکلات اقداماتی نیز صورت گرفته است. طی دو سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در حوزه استارتاپ‌های خدماتی شاهد بودیم، این موضوع از توسعه فعالیت شرکت‌های فناور خدماتی حکایت دارد.

ستاری با خاطر نشان کردن حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های فناور، اضافه کرد: کاهش هزینه‌ها و ورود فناوری روز دنیا به صنایع از مزایای استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین است. در ایران نیز با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه خودرو می‌توان فعالیت‌های موثری را برای حل مشکلات زیست محیطی انجام دهند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با مناسب خواندن وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه در زمینه فناوری‌هایی مثل بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی گفت: اگر چه احتمال دارد که این شرکت‌های فناور به زمان بیشتری برای شکوفایی اقتصادی احتیاج داشته باشند، ولی توانسته‌اند گام‌های بزرگی همچون صدور دارو به روسیه را بردارند.

    نظرات