مشارکت گوگل و Salesforce برای استفاده بهتر از سرویس‌های ابری

مشارکت گوگل و Salesforce برای استفاده بهتر از سرویس‌های ابری

گوگل به‌تازگی مشارکت خود را با شرکت آمریکایی Salesforce که بر پایه رایانش ابری ایجاد شده است، آغاز کرده است و هدف گوگل از این مشارکت، جذب مشتری و ارائه بهتر خدمات مرتبط با سرویس‌ها و فروش کالاهای خود با استفاده از سرویس‌های ابری هر دو شرکت است.

به گزارش اکوسیستم، گوگل به‌تازگی در یک اقدام راهبردی که می‌تواند تحول عظیمی در بازار جهانی ایجاد می‌کند، به منظور جذب بهتر مشتری برای کالاها و  سرویس‌های خود، همکاری خود را با شرکت آمریکایی Salesforce که بر پایه رایانش ابری ایجاد شده است، آغاز کرده است.

مشارکت دو شرکت Google Analytics 360 و Salesforce و ادغام آن‌‌ها با یکدیگر، این امکان را برای هر دو شرکت فراهم کرده است که بدون هیچ محدودیتی با استفاده از سیستم ابری فروش تحت عنوان Sales Cloud و سیستم ابری بازاریابی تحت‌عنوان Marketing Cloud که هر دو متعلق به شرکت SalesForce هستند و همچنین سیستم ابری Google Analytics 360 گوگل، ارتباط خوبی بین اطلاعات مرتبط با فروش، بازاریابی و تبلیغات ایجاد کنند.

بر اساس توافق ایجاد شده بین این دو شرکت، گوگل از شرکت Salesforce به عنوان یک سرویس تأمین کننده خدمات مرتبط با مدیریت روابط مشتری (CRM) استفاده خواهد کرد تا شیوه‌های نوینی برای مشتریان سیستم ابری خود ارائه دهد و درهای جدیدی به روی آن‌‌ها باز کند.

در مقابل شرکت Salesforce که یک شرکت مطرح در زمینه ارائه راهکارهای مرتبط با مدیریت روابط مشتری است، از اپلیکیشن G suite گوگل برای ارسال و دریافت ایمیل و همچنین تولید اطلاعات مختلف استفاده می‌کند.

شرکت Salesforce با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد از سرویس Google Cloud به عنوان یک سرویس ارائه دهنده خدمات ابری عمومی جهت ارائه خدمات گسترده به مشتریان جهانی در حال گسترش خود استفاده کند. همچنین این شرکت قصد دارد از Google Cloud به عنوان سرویس اصلی خود در جهت تحقق بخشی از برنامه‌های شرکت برای توسعه زیرساخت بین‌المللی خود استفاده کند.

مشارکت این دو شرکت این امکان را فراهم کرده است که فرد بازاریاب لیستی سفارسی‌سازی شده از مشتریان خود در Google Analytics 360 ایجاد کند و با استفاده از کانال‌های مستقیم بازاریابی مانند ایمیل، آن‌ها را به آسانی وارد سرویس ابری Marketing Cloud کند. علاوه بر این اطلاعات سرویس Google Analytics 360 نیز از این به بعد مستقیما در Marketing Cloud قابل دسترس است و یک دید کلی هم در مورد برخی از اطلاعات مشتریان مانند پست‌ها، نظرات، واکنش‌ها و پروفایل‌‌های آن‌ها در اختیار بازاریابان قرار می‌گیرد.

مسئولان شرکت Salesforce اذعان کرده‌اند با ادغام سرویس Sales Cloud با Google Analytics 360 این شرکت می‌تواند به افق‌های جدیدی در فروش دست پیدا کند، بخش‌های بهتری در رابطه با مشتریان ایجاد کند و در بهینه‌سازی تبلیغات هم هوشمندانه‌تر عمل کند. البته این شرکت به سرمایه‌گذاری در پایگاه‌های داده خود نیز ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود که شرکت Salesforce از گوگل برای گزینش بازارهای بین‌المللی استفاده کند. این اقدام باعث می‌شود زیرساخت‌های جدید آنلاین بدون هیچ گونه محدودیتی سریع‌ترو کارآمدتر شوند.

 

    نظرات