توسط یک شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز صورت گرفت؛ کنترل و جلوگیری از نشت گاز مشترکان سراسر کشور

توسط یک شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز صورت گرفت؛ کنترل و جلوگیری از نشت گاز مشترکان سراسر کشور

شرکت دانش بنیان آزمون گاز البرز با استفاده از توانائی های فنی، آزمایشگاهی و صنعتی موفق به جلوگیری از نشت گاز مونواکسید کربن و گازهای قابل احتراق در ساختمان های مسکونی، تجاری، عمومی و ... شده است که براساس مقررات ملی ساختمان الزامی شده است .
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز؛ مهندس محمود قاسم وند مدیر کنترل کیفیت شرکت آزمون گاز البرز در این زمینه گفت: آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد در دامنه آزمون آشکارسازهای نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق و بررسی انطباق کیفیت آنها با الزامات استانداردهای ملی به شماره های ISIRI ۱۳۱۷۲۱-۱ و ISIRI ۱۴۲۰۰-۱ می باشد. طبق مقررات ملی ساختمان استفاده از آشکارسازهای نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق در ساختمان های مسکونی، تجاری، عمومی و ... الزامی می باشد .
وی با اشاره به اینکه این آشکارسازها ساکنین ساختمان ها را از خطرات نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق آگاه می سازند گفت: گاز مونو اکسید کربن که یک گاز سمی، بی بو و بی رنگ است هر ساله حدود ۱۰۰۰ نفر از هموطنان عزیر قربانی این گاز سمی می گردند با توجه به حساسیت عملکرد آشکارسازهای نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق که رابطه مستقیمی با جان و مال مردم دارند، سازمان ملی استاندارد در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ اقدام به اجباری کردن رعایت مقررات استاندارد برای تولید، توزیع و واردات آشکارسازهای نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق نمود .
قاسم وند  افزود: متاسفانه در آن زمان به علت پیچیدگی های فنی و هایتک بودن دانش فنی لازم، آزمایشگاه معتبر و مورد تایید سازمان ملی استاندارد در کشور وجود نداشت تا اقدام به انجام آزمون و بررسی انطباق عملکرد این آشکارسازهای نشت گاز با الزامات استاندارد ملی نموده و عملکرد صحیح آنها را تایید نماید. با شناسایی این نقص و خلاء فنی در صنعت استاندارد و آزمایشگاهی کشور، مطالعات میدانی جهت حل این مشکل انجام گرفت و در مهرماه سال ۱۳۹۲ شرکت آزمون گاز البرز به همین منظور ثبت گردید و در آبان ماه سال ۱۳۹۳ موفق به اخذ پروانه تایید صلاحیت به عنوان آزمایشگاه همکار از اداره کل استاندارد البرز شد .
مدیر کنترل کیفیت شرکت آزمون آزمون گاز البرز با اشاره به اینکه شرکت آزمون گاز البرز یک شرکت ارائه دهنده خدمات فنی و آزمایشگاهی می باشد.خاطرنشان کرد:  این شرکت طبق پروانه تایید صلاحیت اخذ شده از سازمان ملی استاندارد، اقدام به آزمون و بررسی انطباق عملکرد آشکارسازهای نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق طبق الزامات استانداردهای ملی و بین المللی مربوطه می نماید. در حال حاضر شرکت آزمون گاز البرز تنها آزمایشگاه معتیر و همکار سازمان ملی استاندارد در دامنه فعالیت خود در کشور می باشد. این شرکت علاوه بر پروانه تایید صلاحیت استانی از اداره کل استاندارد البرز دارای گواهینامه ISO/IEC ۱۷۰۲۵ به عنوان معتبرترین گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاهی از مرکز ملی تایید صلاحیت کشور نیز می باشد. در حال حاضر این شرکت ۵ نفر پرسنل دارد .

وی با تصریح اینکه شرکت آزمون گاز البرز یک شرکت دانش بنیان و تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان البرز می باشد یادآور شد: به لطف خدا و تلاش و جدیت همکاران، شرکت تقریبا از نظر علمی تمام مدارک و اعتبارات لازم را اخذ کرده است که در این راستا علاوه بر پروانه تایید صلاحیت استانی و گواهینامه ISO/IEC ۱۷۰۲۵ می توان به تاییدیه اختراع از بنیاد ملی نخبگان، گواهی توانمندی نوآورانه از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، گواهی ثبت اختراع داخلی، پتنت بین المللی (در حال ثبت)، تاییدیه اختراع از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، تاییدیه اختراع از صندوق حمایت از پژوهشگران، عضویت در پارک علم و فناوری البرز و ... اشاره نمود .
وی افزود:  با توجه به منحصر به فرد بودن دامنه فعالیت و همچنین هایتک بودن دانش فنی آن گفت: این شرکت جهت معرفی خدمات نوآورانه خود به مشتریان و صاحبان صنایع و همچنین بهره مندی و آشنایی با خلاقیت ها و نوآوری های صورت گرفته در کشور و دنیا در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ شرکت نمود و افزود: بدیهی است که حضور صاحبان صنایع و مشتاقان علم و دانش و خصوصا مسئولین مربوطه باعث دلگرمی می گردد.
قاسم وند گفت:حضور آقای دکتر جهانبانی رئیس بنیاد ملی نخبگان البرز و آقای مهندس تالشی در غرفه شرکت و شنیدن مشکلات و دغدغه های کسب و کار، باعث دلگرمی ما در نمایشگاه اینوتکس گردید .

مدیر کنترل شرکت آزمون گاز البرز با اشاره به اینکه این شرکت موفق به عضویت در پارک علم و فناوری البرز گردیده است افزود: هدف از عضویت و استقرار در پارک علم و فناوری البرز، استفاده از ظرفیت علمی آن و امکان دریافت خدمات متنوع مالی و معنوی از پارک می باشد. عضویت در پارک علم و فناوری علاوه بر جنبه اعتباری آن، امکان استفاده از پتانسیل های موجود علمی و فنی و همکاری های مطلوب با سایر اعضای پارک را فراهم می آورد.
وی عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزش متنوع، امکان استفاده از انواع تسهیلات مالی، حمایت در شرکت در نمایشگاههای مختلف، پیگیری مشکلات از طریق سازمان ها و ادارت مربوطه و ... از جمله خدمات ارزشمند پارک علم و فناوری البرز می باشد، و افزود: اخیرا هم همکاری و تعامل خوبی از سوی پارک با صندوق نوآوری و شکوفایی جهت برگزاری مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف صورت گرفت که جای تقدیر و تشکر ویژه از مدیریت محترم پارک دارد



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

منبع خبر

پارک علم و فناوری البرز

پارک علم و فناوری البرز

زمینه فعالیت جامع

    نظرات