افزایش سرمایه استارتاپ شیائوژو برای رقابت با Airbnb در بازار چین

پس از آنکه ایر بی‌ان‌بی (Airbnb) با اشتراک گذاری فرصت‌های محل اسکان اجاره‌ای توانست جلوه هتلداری کلاسیک را متحول کند، سایر استارتاپ‌های نوظهور در صنعت گردشگری نیز این مسیر را ادامه دادند.

به گزارش اکوسیستم، اخیرا شرکت شیائوژو (Xiaozhu) که یک وب‌سایت چینی اشتراک گذاری خانه است، سرمایه خود را افزایش داد تا بتواند به جدی‌ترین رقیب ایر بی‌ان‌بی در بازار بزرگ چین تبدیل شود.

این سرمایه گذاری که به مبلغ 120 میلیون دلار بود، توسط یکی از کسب و کارهای جک ما (بنیانگذار شرکت علی بابا) به شیائوژو داده شده است. این بودجه توانست سرمایه این شرکت را به یک میلیارد دلار برساند و شیائوژو را در زمره یونیکورن‌ها قرار داد.

این سرمایه گذاری به شیائوژو کمک خواهد کرد که نه تنها به رقیبی سرسخت برای Airbnb تبدیل شود بلکه توجیا و سایر رقبای چینی خود را نیز پشت سر بگذارد. البته لازم به ذکر است که توجیا عمدتا روی ویژگی‌های مدیریت شده حرفه‌ای تمرکز دارد، اما مدل کسب وکار شیائوژو به مدل اجاره کوتاه مدت Airbnb نزدیک‌تر است. با توجه به این موضوع به طور قطع شیائوژو برای مسافران و متقاضیان خانه‌های اجاره‌ای مزایای بسیار بیشتری نسبت به توجیا دارد.

چند ماه قبل بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد Airbnb تمایلی به خرید شیائوژو ندارد و آنها قصد دارند شرکتی را پیدا کنند که بیشتر با بازار توریسم لوکس همخوانی داشته باشد. اما تحقیقات جدید حاکی از آن است که شیائوژو با هدف جذاب‌تر شدن خدماتی که ارائه می‌دهد، این فرصت را برای ساکنان بعضی از ویلاها و کلبه‌های جنگلی خود فراهم کرده است که بتوانند بعضی از حیوانات بومی کشور چین مانند کورگیز، کاسکو و پانداهای کوچک را از نزدیک ببینند و حتی با آنها بازی کنند. علاوه بر این در این خانه‌ها شیرینی‌های عالی چینی برای ساکنین سرو می‌گردد.

 

    نظرات