چالش نوآوری انرژی قدم نخست برناهه پیشگامی ملی انرژی ایران

چالش نوآوری انرژی قدم نخست برناهه پیشگامی ملی انرژی ایران

به گزارش اکوسیستم ٬ گسترش و نفوذ  فناوري ها و گسترش صنايع و افزایش نیازمندی مردم به استفاده از وسایل و تجهیزات نوین موجب شده است كه جوامع بيش از پيش به انرژي برق محتاج شوند. شايد اغراق نباشد اگر بگوييم بدون انرژي ها زندگي براي انسان ها بسيار سخت و دشوار و در شرايطي غير ممكن مي گردد. از سوي ديگر با توجه به رشد فزاينده جمعيت در سرتاسر جهان نقش و جايگاه انرژي ها در دنياي امروز به شدت افزايش پيدا كرده است و در آينده نيز همين اهميت صدچندان مي گردد. درسالهاي اخير بسياري از كشورها به دنبال كسب منابع انرژي از طرق جديد هستند كه شايد  توجه کشور های منطقه به این حوزه در سند های توسعه 2030 آنها نشانگر این موضوع باشد.

هزينه استخراج و يا جمع آوري ، حمل و تبديل انواع  انرژي بسيار متفاوت است. در سالهای اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای در حوزه انواع منابع جدید انرزی ایجاد شده است و هزینه تولید انرژی از این منابع به سرعت در حال کاهش است .

سرعت رشد تقاضا در کشور های در حال توسعه بر اساس روند رشد جمعیتشان بسیار بالاست و این  افزایش تقاضا منجر شده است تا اغلب این کشور ها با بحران و چالش های تامین انرژی مواجه شوند. با اين چنين رشد جمعيتي ، رقابتهاي بزرگي همراه با فرصتهاي بزرگ براي نوآوری پدیدار شده اند. حتي اگر درآمد سرانه در کشور های مختلف رشد اندكي داشته باشد، افزايش تعداد انسانها ، تقاضاي انرژي جهان را به شدت افزايش خواهد داد.

ایجاد شرکت های نوپای دانش بنیان برای ارائه خدمات و محصولات در حوزه های مختلف انرزی به منظور پایخ به نیاز بازار یکی از اهداف اساسی اغلب طرح های پیشگامی کشور های منطقه از جماه عربستان سعودی ،امارات متحده عربی، کویت ، قطر ،مصر و ترکیه است . به نظر میرسد تعلل در این حوزه میتواند موجب عقب افتادگی شرکت های ایرانی و تسلط کشور های منطقه که به صورت سنتی رقیب ایران محسوب میشوند در مقوله راهبردی انرزی شود.

شتابدهنده پرش با همکاری و حمایت ستاد فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی اولین چالش نوآوری حوزه انرژی های تجدیدپذیر و فناوری های پاک را در تاریخ 8 الی 11 آذر ماه جاری در دانشگاه تهران و شریف  برگزار میکند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شتابدهنده پرش ، تیم های برتر این رویداد برای ورود به دوره پیش شتابدهی شتابدهنده تخصصی انرژی دعوت خواهند شد .

علاقه مندان جهت ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر ميتوانند به اين لينك مراجعه كنند.

    نظرات