«حفاری اکتشافی» با دستگاه ساخت داخل آسان‌ شد

«حفاری اکتشافی» با دستگاه ساخت داخل آسان‌ شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمین همواره با دستی بخشنده، داشته‌های ارزنده‌اش را به ساکنان‌اش ارزانی داشته، اما زیرین‌ترین لایه‌های زمین نیز مملو است از گنج‌های پنهانی که از سالیان دور، انسان با کشف و استفاده از این منابع توانست زندگی بهتری را برای خود رقم بزند. اما دست یاری‌گر فناوری، کمک کرده است تا در سال‌های اخیر با دوری از اتلاف و بهره‌برداری غیر اصولی این منابع و معادن، کشف و فرآوری آن به خلق ارزش افزوده و اشتغال منجر شود. تجهیزات این کار و نوآوری‌های مورد نیازشان به عمق این معادن ارزش و پیچیدگی دارد. اکنون یک شرکت دانش‌بنیان داخلی برمسیر تولید این تجهیزات گام برداشته است.

اختری مدیرعامل شرکت کانی صنعت پارس، از تولید تجهیزات حفاری اکتشافی و عرضه این محصولات به بازار تجاری گفت و ادامه داد: این دستگاه علاوه بر قابلیت بالا در اکتشاف و اندازه‌گیری ذخایر معدنی، حفاری و بهره‌برداری را با کیفیتی بالا و هزینه‌هایی به مراتب پایین‌تر از استفاده از تجهیزات مشابه، ممکن ساخت.

این فعال دانش‌بنیان، با بیان این‌که در دو بخش اکتشاف معدنی و صنعتی فعالیت می کنیم، افزود: در بخش صنعتی فعالیتمان را با تولید دستگاه‌هایی که به اکتشاف و بهره‌برداری معدنی کاربرد دارند اختصاص دادیم. این دستگاه‌ها در تمامی معادن فلزی قابلیت استفاده دارند و تا اعماق مشخص مورد نیاز پروژه، به اکتشاف، حفاری و بهره‌برداری می‌پردازند.

اختری با اشاره به این‌که دستگاه اکتشاف معدن تولید شده توسط این شرکت، ضمن دریافت ثبت گواهی اختراع، تاییدیه‌های ملی و بین‌المللی را دریافت کرده است، بیان کرد: دستگاه تولید شده توسط این شرکت نخستین دستگاه ساخت یک شرکت ایرانی است که از حیث قیمت، کارآمدی و سادگی کاربری، نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی برتری دارد.

وی افزود: در حال حاضر نمونه‌های مشابه خارجی که عمدتا با کیفیت به مراتب پایین و از کشورهای چین یا ترکیه وارد می‌شود، این در حالی است که دستگاه تولید شده توسط این شرکت با قیمت ۵۰درصد کم‌تر و با کیفیت و قابلیت‌هایی، افزون‌تر از نمونه وارداتی عرضه شده است.این شرکت از امکانات پیشرفته طراحی مانند برنامه طراحی کد ( CAD ) و سیستم تست شبیه سازی کامپیوتری بهره مند است که کیفیت طراحی ، فناوری و ساخت و خدمات پس از فروش شرکت را تضمین می‌کند.

به گفته اختری، ماشین آلات مواد معدنی و شیمیایی از قبیل سیمان ، گچ ، آهک ، پودر های میکرونیزه ، صنایع کاشی ، سرامیک و مصالح سبک از اصلی ترین محصولات این شرکت به شمار می‌رود.

وی افزود: این شرکت علاوه بر ساخت ماشین‌آلات حفاری و اکتشاف معدنی، برخی از تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در صنایع دیگری چون سیمان، ماشین‌آلات یا فولاد نیز به کار می‌روند، تولید می‌کند.

مدیرعامل کانی صنعت پارس، بابیان اینکه در حال حاضر به طور مستقیم ۴ نفر و به طور غیر مستقیم ۱۲ نفر از دانش‌آموختگان و متخصصان کشور در این شرکت دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند، افزود: با توجه به شرایط کشور و محدودیت‌های نفتی، استقبال از فرآیند اکتشاف و بهره‌برداری معادن افزایش یافته و فرصتی را برای ایجاد اشتغال بیش‌تر و تولید ارزش افزوده، در کسب و کارهای این حوزه و همچنین فروش تجهیزات دانش‌بنیان فراهم کرده است.

اختری در پایان از اشتغال آفرینی و تولید ارزش افزوده به کمک محصولات دانش‌بنیان داخلی گفت و ادامه داد: حدود ۲ سال بسیاری از جوانان مهاجرت کرده ، به خصوص در حوزه مس به کشور بازگشته و در شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند.

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات