راه اندازی مرکز شتابدهی و نوآوری دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات ایران

راه اندازی مرکز شتابدهی و نوآوری دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات ایران

تفاهم نامه‌ای برای همکاری میان ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی با دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات ایران در جهت تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان به امضا رسید.

به گزارش اکوسیستم، این توافقنامه در راستای تحقق سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم و فناوری و تحقق اقتصاد مقاومتی دانش بنیان به امضا رسیده است. هدف از این تفاهم نامه فراهم کردن بستری برای شناسایی، گزینش و گسترش استارتاپ‌ها و صاحبان طرح‌ها می‌باشد تا با شناسایی محصولات دارای پتانسیل رشد بالا، در نهایت اهداف اقتصاد دانش بنیان در مسیر رشد تحقق یابد.

همچنین به منظور اجرایی شدن این تفاهم نامه، ظرفیت‌های علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات به کار گرفته می‌شود، در همین راستا مرکز شتابدهی و نوآوری دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات ایران راه اندازی خواهد شد.

حوزه‌های همکاری و تعهدات کارفرما

بر اساس این تفاهم‌نامه، تعهدات ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی عبارتند حمایت فنی از تاسیس و راه‌اندازی مرکز شتابدهی و نوآوری، اجرای اقدامات مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به اخذ مجوزهای لازم برای تاسیس و آغاز به کار مرکز شتاب، انجام اقدامات مود نیاز برای تصویب تشکیلات مرکز در مراجع ذی‌صلاح، کمک به تامین منابع اطلاعاتی لازم برای فعالیت‌های مرکز با همکاری مجموعه‌ها و نهادهای ذی‌ربط و ذینفع، معرفی استارتاپ‌های فعال در زمینه ICT و فضای مجازی به مرکز و آسان سازی شرایط و تسریع فرآیند اخذ تاییدیه دانش بنیان و مجوزهای لازم برای استارتاپ‌هایی که معرفی شده‌اند.

علاوه بر این، حمایت از تجاری سازی طرح‌های موفق و معرفی آن‌ها به بهره برداران و متقاضیان به ویژه در دستگاه‌های اجرایی کشور، حمایت از صادرات و بازار سازی برای محصولات تجاری شده توسط استارتاپ‌های تحت پوشش مرکز و اطلاع رسانی، معرفی فعالیت‌های مرکز شتابدهی و نوآوری به فعالان عرصه دانش بنیان و ارائه مشاوره و راهنمایی فنی و مدیریتی در زمینه‌های مرتبط از دیگر تعهدات کارفرما در این تفاهم نامه است.

حوزه‌های همکاری و تعهدات مجری

از تعهدات دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات ایران بر اساس این تفاهم نامه می‌توان اشاره کرد به تاسیس، راه‌ اندازی و راهبری مرکز شتابدهی و نوآوری مطابق با آخرین استانداردهای جهانی، تهیه و ارائه گزارش پیشرفت مراحل تاسیس و راه‌ اندازی هر سه ماه یکبار به کارفرما، عرضه بسته خدمات قابل‌ ارائه به استارتاپ‌ها مطابق با تجارب موفق داخلی و خارجی و ارائه گزارش منظم سه ماهه در مورد عملکرد مرکز شتابدهی و نوآوری، محصولات تجاری شده، طرح‌های موفق و برگزاری منظم رویدادهای کارآفرینی و ارائه گزارش مکتوب از آن‌ها به کارفرما.

    نظرات